Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etikett: konserter
Läst 752 ggr
Cireea
2

HISTORY i Finland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

HISTORY har en Europaturné där de besöker Helsingfors, London och även Paris. Det är deras första gång i Europa och först ut var Finland den 20/2! 

Konserten var verkligen underbar! Kär Vill tillbaka till i lördags för att få se dom ytterligare en gång. Killarna var grymma på scenen med bra framträdanden, alla de populäraste låtarna + några soloframträdanden. Killarna hade dessutom mycket kontakt med fansen (frågestunder, lite avspänt prat och mycket skämt), vilket var uppskattat även fast jag inte stod längst fram. 

Det enda jag ogillade var att det var så otroligt många med VIP-biljett, dom tog upp enorm plats framme vid scenen så vi med vanliga biljetter hade ingen chans att komma långt fram för att också kunna integrera med HISTORY utan VIP fick både alla uppmärksamhet vid scenen och även träffa killarna efteråt.
Kändes lite surt faktiskt då man inte såg ett smack när man stod sju rader bak, men då jag och min syster är över 18år så gick vi upp till balkongen där det var mindre folk (endast folk över 18 fick vara där uppe eftersom det låt i anslutning till baren) och då såg vi väldigt bra. Glad

Fanns t-shirts och två olika posters till salu så jag köpte två posters (en av varje) och en t-shirt som minne av konserten. Vi fick även skivan "LOST" gratis när vi stod i kön (vet inte om alla fick men vi som stod på 20, 21 och 22 fick iaf). Cool
Storlekarna på t-shirtsen var små (Asia style) så storlek L var typ som en S, för mig kvittar det då jag ändå bara ska ha den som minne i min Kpop-låda, men jag förstår att det kunde kännas tråkigt för andra som verkligen ville ha en t-shirt men som inte kunde ha storlekarna då dom var så extremt små. 

Min allra första Kpop-konsert och jag känner mig extremt nöjd. Musiken har verkligen en helt annan betydelse när man sett dom live. 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

sweetgum
0

Härligt att höra att du hade kul! 🌈

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
0

Det var verkligen en upplevelse #1 🙂 Det är väldigt fina minnen som jag kommer ha med mig därifrån.

Cireea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ett par bilder från konserten, dessa bilder tillhör min syster och får INTE användas av någon annan utan tillåtelse av henne.

Från början stod vi nere i klungan men vi såg verkligen INGENTING. Som tur var är vi båda över 18 och kunde därför springa upp till balkongen, som låg i anslutning till baren och därför var det endast 18+ där uppe. Därifrån såg vi allt väldigt bra! 🙂

Marsvin-hund
0

Åh jag vill också 😍

라키Hjärta

Cireea
0

#4 Det var helt fantastiskt.. 😍

Marsvin-hund
0

#5 Asså vilken känsla det måste ha varit!!

라키Hjärta

Cireea
3

#6 Det går knappt beskriva, men jag ger det ett försök! 😎

Från början, innan de kom ut, skrek folk typ så fort något ändrades. Slog dom igång någon av deras låtar eller ändrade ljuset så började alla skrika direkt då de trodde att medlemmarna var på väg ut på scenen. Till och med när scenkillarna gick omkring skrek dom halsen av sig. 😛

Jag var väldigt lugn i början och blev mest irriterad på alla som skrek för ingenting, dom hade ju inte ens kommit ut liksom.  Men sen..när dom kom ut en efter en började jag inse att jag verkligen skulle få se HISTORY. Min ultimata grupp. Det var då som verkligheten kom ikapp mig lite grann, jag hade nog inte riktigt fattat att jag på riktigt skulle få se dom.

Det var inte förrän Sihyoung kom ut på scenen som jag seriöst började skrika tillsammans med alla andra. Jag kunde inte hejda mig när han var så nära. Liksom inom räckhåll! 🤦‍♂️Jag var som i trans under hela konserten.. känslorna kastade sig verkligen över en när dom stod där på scenen. Dom gick inte hejda eller dämpa på något sätt utan jag var tvungen att släppa ut allt som jag antagligen hållit igen under tiden vi planerat resan, rest till Finland och köat inför konserten. 

Jag är ingen som brukar fangirla på det där sättet så jag blev till och med chockad över hur jag kände när jag såg dem på scenen. Eftersom Sihyoung är min UB så var det självklart extra speciellt att se just honom där  och jag följde honom under hela konserten, jag såg knappt dom andra emellanåt. 😂

Det känns fortfarande helt sjukt att ha sett dom live. Jag älskade framträdandet och killarna var verkligen helt fantastiska. Man kunde känna att dom njöt över att göra oss fans glada, man kände att dom VILLE göra saker för oss så länge vi var nöjda och glada. ❤️

Usch, när jag läser min text låter jag som en femtonåring.. 😂Jag kan verkligen inte rå för det och jag kan tänka mig att alla som får se sin favoritgrupp känner likadant på något plan. 

Det enda jag ångrar är att jag inte tog en VIP-biljett, enda anledningen till att jag inte gjorde det var för att vi beställde biljetterna innan vi bokade hotell och flyg så jag var osäker på vad allt skulle sluta på. Nu i efterhand önskade jag att jag tog en VIP-biljett då jag hade råd med det… 😐

Snurrig
0

#7 Åh, vilken upplevelse. Det låter underbart. Minne för livet! 😃

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
0

#8 Det var det verkligen! 🤗 Önskade bara att vi hade varit fler som åkt tillsammans så vi hade kunnat dela på den här otroliga upplevelsen tillsammans. 

Nu var vi ju tre stycken, hade gärna åkt med betydligt fler! 👍

Marsvin-hund
0

#7 Helt otroligt! Verkligen ett minneförlivet. Det är inte alla som får gå på en sådan häftig konsert 😃

라키Hjärta

Cireea
0

#10 Nej jag tyckte faktiskt den var väldigt bra planerat och utformat. 😃
Jag hoppas innerligt att vi får hit någon Kpop grupp till Sverige.. hade varit sååå mycket enklare att ta sig dit då. 🙂

Om det kommer hit någon grupp, kommer ni gå då? 🙂
Eller det kanske beror på vilken grupp det är?

Marsvin-hund
0

#11 Det beror nog på vilken grupp som kommer. Men det är inte så ofta att det hålls en Kpop konsert i Svergie så även fast man inte är fäst vid gruppen så måste det vara en väldigt häftig känsla och dessutom att man får träffa människor som har samma intresse och lyssnar på samma musik. 🙂

라키Hjärta

Cireea
0

#12 Vilken grupp hade du gärna sett i Sverige? 🙂

Marsvin-hund
0

#13 Det finns ju många man vill se här i Svergie, men man får ju tänka på att det blir dyrt för dom och att det inte är så stor chans.

Jag hörde att BTS var här 2014 så det finns säkert en liten chans att dom kan komma tillbaka för dom vill jag jätte gärna se isåfall. Sedan såklart vill jag att EXO, VIXX och BIGBANG ska komma till Svergie. Jag vill såklart också att Astro ska komma men det lär väl dröja innan det finns en liten chans i det. 😃

Vilka skulle du vilja se i Svergie då? ^^

라키Hjärta

Cireea
0

#14 Jag har helt släppt EXO då dom är alldeles för stora för våra lilla fanbase här i Sverige, det är väl om dom åker till typ England eller kanske Tyskland där det är större chans att fler kommer. 😛

Jag vill gärna se Block B, B.A.P och GOT7! 👍
Hade gärna sett någon soloartist också, kanske att dom drar ihop en rap-line med några artister typ: Zico, Crush, Zion.T , Jay Park osv. och att dom gör en turné tillsammans. 😃

Marsvin-hund
0

#15 Jo det är sant 😉

라키Hjärta

Snurrig
0

#0 När dom har frågestund och det, pratar dom på koreanska då och någon översätter, eller pratar dom på engelska? 🤔

Cireea
0

#17 Dom pratade på koreanska och hade en översättare med sig, däremot så försökte dom även prata med oss på engelska och gjorde det flera gånger! 🙂

Exempelvis så skulle en tjej ställa en fråga till Yijeong, då började Sihyoung skratta och sa "She's taller than you" 😂FYI : Yijeong är väldigt kort därav skämtet. 

Problemet var att varje gång dom sa något på koreanska så började fansen skrika och överröstade han som översatte till engelska, så mycket av det han översatte drunknade bland alla skrik. 😕 Tycker det var väldigt respektlöst av de fans som gallskrek så fort killarna öppnade munnen. Flera förstod ju även koreanska så dom skrek ju ännu mer då dom förstod före oss som inte är lika snabba på att förstå.

Snurrig
0

#18 Åh, vad drygt. Vid ett sånt tillfälle borde det vara knäpptyst. Man vill ju inte direkt höra andra människor skrika, man vill höra och förstå dom på scenen.. 😮

Cireea
0

#19 Eller hur, hade jag varit den som översatt hade jag stått knäpptyst tills folket slutade skrika för att sen översätta. Tyckte verkligen synd om killen som försökte översätta men överröstades hela tiden! 😕