Etiketterserierfilmer
Läst 1646 ggr
Cireea
2015-11-01, 14:13

Sassy Go Go

Är det någon här inne som ser på Sassy Go Go?  Det är en pågående Kdrama som består av totalt 12 episoder. Draman började sändas den 5:e oktober och avlutas den 10:e november.

Plot: 
"Set at elite Sevit High School in Seoul, Sassy Go Go follows the lives of five students as they attempt to survive in a vicious academic environment that rewards the intelligent and wealthy and looks down on the less intellectually gifted. 

Kang Yeon-doo is the leader of outcast street dance club Real King, a group of students who band together as a result of their low marks.
Kim Yeol  is the vice president of Baek Ho, an elite club composed of the top 5 percent of the students. When the two clubs are merged and forced to create a chearleading squad, the two are forced to put their differences aside for the benefit of both their clubs."

*OBS! SPOILERS KAN FÖREKOMMA I TRÅDEN*

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-11-01, 14:14

Jag ser just nu på första avsnittet och jag tycker faktiskt att draman verkar lovande. Älskar just dramor som utspelar sig i skolmiljö så förhoppningsvis kommer jag fortsätta gilla denna! 😃

Eyos Hamsteruppföding

Madeleneee
2015-11-01, 14:25

Wow, jag visste inte ens att Eunji gjort en ny drama. Älskar henne skådespeleri, framförallt i Reply 1997.😍

Ser ut som om det är en väldigt lättsam och underhållande drama och ska nog slå mig ned och titta på de episoder som finns ute.

[Sara-Kpop]
2015-11-01, 23:51

Yes jag har följt den från dagen den släpptes gillar den väldigt mycket 🙂 Inte den bästa high school draman jag har sett men kan verkligen rekommendera den!

Cireea
2015-11-09, 15:37

haha alltså jag bara älskar hur sjukt orättvis skolan är i de första avsnitten när det kommer till deras grupp där som inte får vara kvar. 😛 Jag vet inte hur pass mycket i serien speglar verkligheten i vissa skolor, någon annan som vet?

Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-06-11, 20:36

Gammal tråd men gud vad jag saknar den här serien. Den va fantastiskt bra ❤️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-06-11, 22:16

Åh ja! Älskade denna! 😍