Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1849 ggr
Tessan01
2015-09-12 19:32

Roommate

*TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN SERIEN*

Tänkte att det var dags att starta en tråd för Roommate! Här får vi snacka om allt som har med Roommate att göra. Det kan vara allt från frågor ang. Rommate till Fangirling / Fanboying, allt!

Då undrar säkert några av er vad Roommate är! Jo, Roommate är en reality show med 12 blandade kändisar som bor tillsammans i ett hus i Seoul, Sydkoreas huvudstad. De filmar kändisarnas vardag i "Sharehouse", huset de bor i, och när de åker iväg för att tex. lära sig språket eller kulturen. Det finns två säsonger av Roommate.

Även om det kanske inte låter så intressant, så har jag många gånger gråtit av skratt! Rekommenderar alla att ge Roommate ett försök! 😃

Hur många av er kollar på Roommate? Säsong 1 eller 2?🙂

Annons:
Tessan01
2015-09-12 19:41
#1

Själv så kollar jag på säsong 2 som bäst! 🙂

Inte sätt säsong 1, men tänker kolla den när jag kollat klart säsong 2! Att veta att det inte kommer en tredje säsong är hemsk! Vad skall jag nu spendera min tid på? 😭

Tyvärr så kommer det inte flera säsonger av Rommate pga. den inte var tillräckligt populär. Alltså den inte lönade sig att göra fler säsonger.

Snurrig
2015-09-12 19:51
#2

Precis som jag har nämnt i klotterplanket så har jag sett klart första säsongen, och har sett de fyra första avsnitten av säsong två. Kommer sakna vissa personer från säsong ett, men det ska bli kul att följa de nya personerna i säsong två också. Speciellt Jackson, eftersom han var anledningen till att jag ens började se på Roommate. Sen insåg jag att Chanyeol var i säsong ett, så då var jag tvungen att börja där istället. Det var nog ingen annan som jag hade någon direkt koll på, men efter att ha sett på serien så får man upp ögonen för personer man knappt visste existerade tidigare. Personer som jag förmodligen inte hade kommit i kontakt med annars. Seho var ju med i my love from another star, men jag kände inte ens igen honom trots att jag har sett honom där xD

Vissa bitar kan jag tycka är lite tråkiga, men det är så mycket som är roligt att man inte tänker på det alltför mycket.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Snurrig
2015-09-12 19:54
#3

#1 Ah.. jag läste det jag också. Synd. Men samtidigt så finns det många andra realityserier att se på, så du behöver nog inte vara orolig att du inte kommer ha någonting att göra. 😎

I längden kan det nog bli tråkigt med en sån här serie, såvida den inte är full av personer som man verkligen är besatt av xD

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tessan01
2015-09-12 19:55
#4

#2 Samma här, Jackson var också anledningen till att jag började se på Roommate 😃 

När jag fick reda på att Chanyeol var med i säsong 1 så blev det från att "Jag ska se på säsong 1 för att ha något att se på" till "OMG CHANYEOL ÄR MED, MÅSTE KOLLA SÄSONG 1!" 😊

Tessan01
2015-09-12 20:03
#5

#3 Stämmer, har ju över 5 andra koreanska serier eller liknande att se på, men vet inte om dom är bra 😃

Snurrig
2015-09-12 20:05
#6

#4 När han packar sina saker innan han kommer till huset… det är kul. 😃

Synd bara att han inte är med så jättemycket i jämförelse med dom andra. Innan jag började titta så såg jag att några hade skrivit att Chanyeol var borta mycket. Därför var jag orolig i början att jag inte skulle tycka det är roligt när han inte var där, eftersom han var anledningen till att jag ville se säsong ett, men de andra människorna är underbara också! Så saknade honom inte som jag trodde att jag skulle göra 🤐🤫

Men det var såklart extra bra när han var med! haha xD

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Tessan01
2015-09-12 20:51
#7

#6 Det ser jag fram emot då! 😃 Ah, synd att han inte är med så mycket! Hoppas någon annan kul person är med då! 👍

Alltså ååh! Kan säga att för min del så är nog avsnitten 25 & 26 de roligaste jag kan komma ihåg! Har gråtit flera gånger under dom här två… 😃

Tessan01
2015-09-12 23:36
#8

Nu har jag sett klart säsong två… Vill inte att det skall ta slut, vill att de håller på i oändligheter! 😭 Kommer sakna dessa personer! 😢 

Tror jag kommer ladda ner alla avsnitten så jag kan ha kvar dom i evigheter, även om dom tas bort från internet! ☝️

Snurrig
2015-09-12 23:39
#9

#8 Haha, gör så. Jag sparar alla koreanska serier och filmer jag gillar på en extern hårddisk… om den går sönder kommer jag inte vara glad..😐

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tessan01
2015-09-12 23:44
#10

#9 Tänker också spara på min externa hårddisk. Om den går sönder…kommer mitt liv vara över… 😕

I'm soooo sad! Vill inte gå vidare från säsong två på roommate.
Vill bara rulla in mig i mitt täcke och gråta… 😭😃

Tessan01
2015-09-13 21:23
#11

Har sett första avsnittet av säsong ett idag, helt ok är den väl… 😛Fast säsong två är fortfarande bättre! 😃

Saknar Ryohei, Jackson och YoungJi mest av alla… 😢

Btw, Shippar Jackson och YoungJi väldigt mycket! 😍

Tessan01
2015-09-15 19:41
#12

Vart stack Dong Wook i avsnitt 4 (säsong ett)?? 😮

Tessan01
2015-09-19 13:18
#13

Isaac, var brukar du kolla på Roommate? 

Kollade hela säsong 2 på en YT-kanal som nu ligger "fryst"… Hittar ingen annan kanal som uppladdar med bra kvalite (så jag kan se texten)… Högsta jag hittat är 360p med liten ruta… 😕 Avsnittet jag kollar på nu har 240p som högst, måste anstränga ögonen väldigt mycket så kan inte se länge. 😢

Annons:
Cireea
2015-09-19 13:49
#14

Här Tess: http://kshowonline.com/category/56/roommate/2 

Kshowonline är verkligen sjukt bra om man vill se på reality shows 🙂Om du vill se på dramor ska du gå in på Viki eller Myasiantv! 

Jag har lagt in samtliga länkar under fliken "länkar" som ligger högst upp i menyn bredvid "medlemmar" :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
2015-09-19 14:07
#15

#14 Åååh, kamsahamnida! 😍

Cireea
2015-09-19 14:11
#16

#15 Aniya Chingu 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-09-19 19:22
#17

#13 Jag har laddat ner det. Tycker det är enklare, eftersom jag vill spara och ha möjligheten att se om alla serier i framtiden. Att se det online är jobbigt, eftersom saker har en tendens att försvinna, tyvärr.

Har inte sett något Roommateavsnitt på jättelänge nu! 😕

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tessan01
2015-09-19 20:34
#18

#17 Var har du laddat ner dom ifrån? 

Haha, jag är omöjlig… xD

Btw, i länken i #14 så är det inte hela avsnitt. På en så fattades nästan 1 timme 😕

Cireea
2015-09-19 20:34
#19

#18 Jag brukar ladda ner från Asiatorrents :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-09-19 20:36
#20

#18 #19 Jag laddar också ner från asiatorrents, men det heter väl numer avistaz.to

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Cireea
2015-09-19 20:37
#21

#20 Ja just ja, så heter nu för tiden! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
2015-09-19 20:44
#22

#19 #20 Oki ^^

Snurrig
2015-09-19 21:29
#23

Tittar på säsong 2, avsnitt 5. Dom spelar nått spel som heter "Yut"(?).. Förstår jag vad det går ut på? Näe. 😛

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tessan01
2015-09-19 22:16
#24

#23 Haha 😛 

Saknar säsong två!

[Sara-Kpop]
2015-09-21 14:07
#25

Har inte följt programmet men vilken säsong tkr ni är bäst? Tänker ifall man skulle få tid över för att titta 🙂

Tessan01
2015-09-21 14:45
#26

#25 Hittils tycker jag båda är bra, men tvåan är nog favoriten. Har ju bara sett 9 avsnitt av säsong 1, mot hela säsong två på 26 avsnitt tror jag. 🙂

AnnaMoonshadow
2015-09-22 12:08
#27

nu kommer jag in i den här konvon ganska sent, men jag har sett båda säsongerna och tycker serien är jätterolig :D Älskade säsong 1 jättemycket och var inte supernöjd när de bytte ut folk till säsong 2. Men den andra säsongen växte på mig och nu tycker jag den nästan är bätre 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[Sara-Kpop]
2015-09-22 21:23
#28

Oj vad svårt det blev nu 1 tkr 1:an och den andra 2:an :P

AnnaMoonshadow
2015-09-23 10:05
#29

Tror att du uppskattar serien oavsett vilken säsong du börjar med, för båda är bra :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
2015-09-23 12:18
#30

Bara för sakens skull så kan du börja  med säsong 1 och sedan se säsong 2. 🙂 Sedan kan du avgöra vilken som var bättre. 

Dock undrar jag, hur kommer det sig egentligen att denna serie inte fick popularitet när det är uppenbarligen så otroligt många som älskar den? 🤔Eller handlade det verkligen om popularitet när dom valde att sluta sända?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2015-09-23 13:28
#31

#30 De sjunkande tittarsiffrorna är den offentliga förklaringen. Eftersom programtiden blev flyttad från och med säsong 2 såg man en tydlig minskning i antalet tittare och i slutet av säsong 2 var det så pass lågt att man beslutade att inte komma med en säsong 3. Sedan har serien blivit populär online, med många fans utanför Korea, men det kan ju inte tv-bolagen tjäna pengar på. 

Jag kan tänka mig att det finns andra anledningar också, som som problemet med att  de deltagandes schema aldrig stämde överens, så någon saknas nästan alltid från ett avsnitt. Det blev ju även krångel när skriverierna kring Park Bom dök upp så hon uteslöts helt och hållet från de fortsatta avsnitten efter det och det kan ju finnas en rädsla att något liknande skulle ske igen.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
2015-09-23 13:38
#32

#31 Ah! Då förstår jag 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-12-01 15:47
#33

Jag såg ett avsnitt i helgen, minns inte vilket, men det var säsong två. Kang Joon och Guk Joo skulle överraska/skämta med Jackson. Dom kom till han när han var med sin grupp GOT7. Så kom Kang Joon in och sa typ att hans (Jacksons) mamma kanske kommer och att om Jackson ropade mamma kanske hon skulle komma in igenom dörren. Jackson blev ju superglad för han har inte träffat henne på jättelänge då hon bor i Kina och trodde verkligen att hon skulle komma. Men när han ropade var det ju Guk Joo som kom in som hans "mamma". Han såg så besviken ut och det kändes så hemskt 😕 även om han döljde det snabbt… inte kul.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tessan01
2015-12-20 21:07
#34

#33 Usch ja, det tyckte jag inte om… 😕

Annons:
Cireea
2015-12-20 23:54
#35

#33 Nej men! 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-02-29 21:41
#36

Jag har bara det allra sista avsnittet kvar nu. Allt annat har jag sett. Det har tagit mig väldigt många månader att se klart på det, men jag har aldrig känt att det har varit tråkigt eller uttjatat. Det är serien jag tittat på när jag inte haft något att göra. Hur ska jag hitta en ny serie som jag känner likadant för? 😮

Ska nog spara sista avsnittet ett tag till. 😊

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Snurrig
2016-06-18 16:48
#37

Hah, idag såg jag på det sista avsnittet. Tog mig 1 år att se klart hela serien. Så seg är jag! 😃

Vet inte vad jag förväntade mig med sista avsnittet, men det var inget speciellt. T.o.m att det var något tråkigt, så nu känns det inte ens särskilt hemskt att det är slut. Galen

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tessan01
2016-06-24 13:25
#38

Jag minns faktiskt inte om jag såg klart säsong 1 eller inte..😃

Cireea
2016-06-24 13:28
#39

#38 Sist du skrev hade du sett 9 avsnitt.. så det är väl bara typ hoppa lite i avsnitt 10 och se om du minns något. Minns du inte avsnittet har du antagligen inte sett klart säsongen. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
2016-06-24 13:31
#40

#39 Precis, letade också efter ledtrådar här på iFokus. Får nog göra så 😃

Cireea
2016-06-24 13:39
#41

#40 Good luck 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Tessan01
2016-06-24 13:42
#42

#41 Gomawo 😎

Upp till toppen
Annons: