4minute kan splittras
Enligt en källa har medlemmarna i gruppen 4minute valt att gå skilda vägar efter 7 år tillsammans, detta så snart deras kontrakt hos Cube Entertainment löper ut.
HyunA är den enda medlemmen hittills som valt att förnya sitt kontrakt. Det finns en chans att någon av de andra tjejerna kommer stanna hos Cube men de som inte skriver nytt kontrakt tänker söka sig till nya bolag.
Cube har ännu inte bekräftat detta.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Känns som att det här kan vara sant då dom redan innan "Hate" släpptes sa i en intervju att den combacken skulle avgöra gruppens framtid.😭
Neej 😭 Men jag respekterar deras val fast jag hellre skulle vilja se dem som en grupp 😕
Medarbetare på Sydkorea iFokus 
#2 Jag känner samma sak! 😕
Dom får inte splittras. Jag läste det i koreanska tidningen 😱
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Det är sant, dom har/ska splittras. 😕
Vad tror ni att det blir kommer dom fortsätta på sin egen hand eller ska man lyssna och läsa på vad tidningen säger?😮😐😐
HyunA stannar hos Cube så det är väl om de andra medlemmarna börjar på nytt utan henne i ett nytt bolag men det verkar inte troligt.
HyunA stannar , hon har större chans och bli större stjärna och slå genom mer i övriga länder, hoppas att hon träffar på nån amerikansk producent och gör en duett?!?