Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 2018 ggr
Snurrig
10/4/16, 7:40 PM

The K2

Tänkte att vi behöver en tråd där vi kan skriva allt relaterat till The K2, en koreansk drama som började sändas den 23 september.

"Kim Je-Ha (Ji Chang-Wook) is former solider for hire. He is also called K2. He is hired as a bodyguard by Choi Yoo-Jin (Song Yoon-A). Choi Yoo-Jin is the wife of a presidential candidate (Cho Seong-Ha) and the daughter from a chaebol family. Meanwhile, Ko An-Na (Yoona) is the secret daughter of the presidential hopeful. She is also a recluse." (från asiawiki)

Teasers med engelska subs:
https://www.youtube.com/watch?v=MpVoJxdCTIg
https://www.youtube.com/watch?v=1eFjxjmK9bw

*TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS*

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
lilssgu
10/4/16, 7:43 PM
#1

YEES!! Skall omedelbart börja titta på den efter Scarlet Heart har airat klart! Ji ChangWook är en av mina absoluta favoriter, Empress Ki är ju legendarisk…

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Snurrig
10/4/16, 7:48 PM
#2

#1 BRA! Förväntningarna på det här liksom..! Jag har bara sett Ji Chang-Wook när han spelade huvudrollen i Healer, men älskade den serien, så The K2 passar honom perfekt. Känner mig så upprymd över det här. Hoppas det är många som kommer att titta på det.

Det kommer ut nya avsnitt varje fredag och lördag, hittills fyra stycken som jag såklart har sett. Action, action, actions! 😃

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

sweetgum
10/5/16, 9:55 AM
#3

WOoh! Någon annan hann före att göra en sida så nu kan jag bara njuta av att skriva här istället ;)

Har sett fyra episoder och gillar den verkligen. Mycket action, intressanta och mystiska karaktärer. Vem är ond? Vem är god? Who knows. Alla har sin egen agenda. Storyn har rört sig lite långsamt men det har inte stört mig eftersom karaktärerna är så intressanta. Se den!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Snurrig
10/5/16, 3:58 PM
#4

Det är EN sak jag stör mig lite på, och det är att alla scener när han slåss är onödigt långa.. speciellt med tanke på att han ska vara helt amazing på det. Borde det inte gå lite snabbare då? Men jag känner nog bara så för att de tre första avsnitten nästan bara består av sånt. Det fjärde blev ju lite annorlunda.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

lilssgu
10/5/16, 8:45 PM
#5

Ji ChangWook berättade i en intervju att K2 är den sista actiondrama som han någonsing kommer att göra, att det var väldigt tungt och tröttande att filma. Hoppas han inte menade det för Ji ChangWook i action är pure awesomeness 😃

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

sweetgum
10/6/16, 6:22 PM
#6

#5 Jag hörde det haha! Hoppas också han bara skojade för Ji Chang Wook är amazing!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Snurrig
10/9/16, 11:57 AM
#7

Är det bara jag som älskar musiken i serien? Helt underbar.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

sweetgum
10/9/16, 2:45 PM
#8

Musiken är toppen!!! Älskar den med. Sett ep 5 och 6 nu. Fortsätter älska serien

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
10/14/16, 4:40 PM
#9

Ny episod sänds idag! Taggad! Kommer se den imorgon direkt när jag vaknar 😃

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
10/22/16, 12:00 PM
#10

ep 9 here I come :D

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
10/22/16, 1:38 PM
#11

Är den här bra? 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
10/22/16, 2:00 PM
#12

#11 Hell yeah! 😃

Som sagt, de tre första avsnitterna kan vara lite "för mycket", men avsnitt fyra och framåt är superbra. Tycker det är en bra balans mellan allt.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Upp till toppen
Annons: