Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketterfangirlingfanboying
Läst 974 ggr
Snurrig
0

saker som inte stämde alls

Hellu.
Har ni någonsin trott någonting om någon kpopgrupp som ni i efterhand insåg inte stämde? Eller har ni något annat roligt att dela med er av? Var det några ni inte kunde se skillnad på och misstog för varandra? Sen alla låtar där man hör något helt annat än vad dom egentligen sjunger..

Jag har trott en massa konstiga saker, men tyvärr har jag glömt bort det mesta. En sak som jag minns är när jag trodde att Sehun från EXO var äldst och ledaren, och att alla ur EXO-M var kineser, även Chen och Xiumin. Inte så jätteroligt kanske men man känner sig lite dum i efterhand. 😟😉

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Marsvin-hund
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När EXO's Call me baby kom ut så läste jag en kommentar över  att det låter som Baekhyun sjunger "Cause you're a dumb hoe naaah" vid 2:33 sek och efter det så hör jag det hela tiden när jag lyssnar på Call me baby. 😂

Har också trott en del konstiga saker men jag minns inte alla ahah x)

라키Hjärta

Cireea
0

I EXO's musikvideo till Overdose såg jag inte skillnaden på Luhan och Baekhyun i början. Blev så sjukt irriterad över att inte fatta vem som var vem. 😂

Har även massor av "misheard lyrics" - dock inget jag kommer på sådär på rak arm utan det brukar som dyka upp när jag lyssnar på vissa låtar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Snurrig
0

#1 Det är så jobbigt när folk skriver sånt där, för sen är det allt jag hör, som t.ex B.A.P - Warrior när det låter som att Daehyun sjunger "My ship can butter ten girls". Jag KAN inte höra någonting annat än det. Det går inte. Eller i EXO-K - Transformer när det låter som "girl you got me, got me, aching my weiner". 😐

#2 Jag hade också problem med att se skillnad på Luhan och Baekhyun, men inte bara i Overdose, utan jämt. Det tog mig otroligt lång tid innan jag kunde se vem som var vem. När jag började lyssna på BTS så tyckte jag att Jimin och Suga såg likadana ut, samt Jungkook och V. Nu i efterhand så förstår jag inte hur jag ens kunde se någon likhet mellan dom.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Marsvin-hund
0

^ahah hade jätte svårt att se skillnaden på Baekhyun och Chanyeol xD

라키Hjärta

Cireea
0

#4 Haha jag kunde se skillnad för Chanyeols öron 😃

Marsvin-hund
0

#5 ahahah det gjorde jag tillslut med xD

라키Hjärta

Cireea
0

Hade faktiskt väldigt svårt att se skillnad på Jin och Jimin i BTS också 😂Nu är det inte ett problem längre men jäklar vad jag fick kämpa.

lilssgu
0

Let's see på vilka jag inte kunde se skillnad på då jag började bekanta mig med deras grupper ^^

(EXO) Luhan och Sehun

(GOT7) Youngjae och JB

(INFINITE) Sungyeol och Woohyun

(Big Bang) TOP och Seungri

(SNSD) Sunny, Tiffany och Yuri (liite Yoona)

(Apink) Chorong och Naeun (liite Bomi)

(Gril's day) Yuna och (AOA) Yuna

(GOT7) Jinyoung och Park Seo Joon

Hwang Jeongeum och Han Jimin

(SHINee) Onew, Key, Jonghyun

Nam Joohyuk och Jisoo (alltså i prinsarnas först scene i Scarlet Heart Reo hade jag inte en aning hur jag skulle kunna se skillnad mellan så många prinsar inom 20 episoder) 😃

(BTS) J-Hope och Suga röster har jag svårigheter med att urskilja, men bara då de rappar.

(Davichi) Trodde först att det var en person som sjöng, fast jag visste att de var en grupp.

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik