Annons:
Etikettövrigt
Läst 1752 ggr
[Sara-Kpop]
2015-05-27 22:57

Presentation

Hej alla!

Mitt namn är Sara Hansson är en tjej på 20 vintrar, håller till strax utanför göteborg utbildad Djurvårdare sen snart 1 år tillbaka och min stora passion är djur och då framförallt hundar har själv två st och jobbar på ett hunddagis 🙂 

Men en annan stor passion jag har är Kdrama och kopp och har varit som besatt sen snart 3 år tillbaka, och tänkte bara presentera mig lite snabbt då ni förmodligen kommer se mig här en del. Hittade hit igår då jag blivit inbjuden av Koasarn via PM tack så jätte mkt för det! 

Jag blev som sagt väldigt glad när jag hittade denna sida och ser fram emot att få skriva av mig samt höra om andras tankar och åsikter, har väääääldigt få vänner  som orkar med allt prat angående korea 😂

Så ja det var väl lite om mig så om ni undrar något kan ni ju bara fråga jag är väldigt social person och ser även fram emot att lära känna er andra lite mer. ^^

Annons:
Cireea
2015-05-28 01:35
#1

Och jag är himla glad att jag råkade snubbla över din profil så jag kunde bjuda in dig till oss galningar! 😉 Jag tycker att vi allihopa bara klottrar ner en liten presentation av oss själva här i samma tråd så kan vi samla ihop oss lite istället för många olika trådar! 

_________________________________________________________________________________

Annyeong! 👋

Jag heter Erica och är 20 år gammal, bor uppe i norrland tillsammans med min sambo och syster. Min syster är lika galen i Sydkorea som jag är så det vi pratar om mest här hemma är just Sydkorea, haha! Min sambo (som även är medis här på sajten) har inte lika stort intresse som mig och min syster men han har inte direkt haft något val utan han har dragits in i Kpop-världen genom oss. 

Utöver mig, min sambo och min syster så bor här vår labbemix Zica (Döpt efter Block B's Zico, dock en tjejversion), katten Se7en (döpt efter artisten Se7en) och i skrivandets stund 20 hamstrar (varav 10 är bebisar). Jag driver nämligen en guldhamsteruppfödning här hemma lite på sidan av då jag älskar djur, som ni kanske märker. 

Jag har varit involverad i just Kpop och Kdramas sedan 2012 skulle jag vilja säga. Dock har jag alltid varit fascinerad av den asiatiska kulturen men det är inte förrän där vid 2012 som jag riktigt hittade Sydkorea, med min systers hjälp. Vi två planerar en resa till Sydkorea nästa år men vi letar fortfarande fler som vill haka på oss så vi åker ett helt gäng! 

Utöver Sydkorea så har jag en enorm passion för att skriva. Jag skriver allt från korta noveller till långa romaner. Jag skriver allt från eget arbete till Fanfictions om allt möjligt, som ni förstår har jag en hel del Kpop-relaterade Fanfics

Det roliga med den här sajten var att jag förra året, under våren, frågade killarna bakom iFokus om jag kunde få starta en Sydkorea sajt men då visade det sig att någon redan höll på. När sajten väl lanserades (27:e april) blev jag medlem med en gång och jag hade riktigt höga förväntningar. Dock försvann sajtvärden efter en tid av personliga skäl och då tog jag över. Jag har verkligen jobbat hårt  med den här sajten sedan jag tog över den och jag ska säga er att när jag började fanns det inte mycket att jobba med.  Det är inte förrän nu på senare tid som jag verkligen är stolt över det jag åstadkommit tillsammans med alla mina fantastiska Medarbetare. Vissa som försvunnit med tiden men de som stannat har verkligen hjälpt mig lyfta sajten ordentligt och jag kommer nog aldrig kunna tacka alla som bidragit med sin aktivitet här inne. Tillsammans gör vi den här sajten levande! 

Hwaiting! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2015-05-28 10:29
#2

Hej! Här på iFokus går jag under namnet AnnaMoonshadow  eller Anna men ni kan också kalla mig Vea då det är ett smeknamn många av mina vänner använder. Jag kommer från södra Norrland men bor just nu i Södermanland. Jag bor tillsammans med min stora kärlek vår katt och vår hund. På dagarna håller jag på att utbilda mig till ämneslärare och har ungefär ett år kvar på min utbildning. På min fritid spenderar jag min tid med att göra allt jag gillar!  

Mitt äldsta och kanske största intresse har att göra med Japan och japansk populärkultur. Jag gillar att se anime, läsa manga och spela tv-spel. Intresset för Japan, som jag nu haft i över tio år iaf, fick mig också intresserad av Korea och andra delar av Asien och då både av musiken och kulturen. Ni kanske kommer märka att jag inte är ett lika aktiv kpop-fan som många andra här inne, jag har aldrig varit så fangirlig av mig ;) och mitt intresse växte fram lite utanför Hallyu. (Prata däremot om mat med mig och jag kanske blir fangirl i alla fall xD )

Mitt intresse har i alla fall fått mig att hamna på iFokus, hur jag hittade hit minns jag faktiskt inte riktigt 😉 Jag är nu Sajtvärd för Japan.ifokus och blev Medarbetare på Sydkorea efter lite övervägande när Kaosarn behövde hjälp. Nyligen blev jag också Medarbetare på Nintendo.ifokus som är en rätt ny sajt.

Jag blir så glad när vi får nya medalemmar på sajten, för som   Kaosarn så känner jag att allt arbete är värt det då! Jag hoppas du ska trivas Sara 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Sara-Kpop]
2015-05-28 11:20
#3

#1 & #2 Kul att veta lite mer om er 🙂 Och AnnaMoonShadow ja jag tror jag kommer trivas tack så mkt ^^

Jazmin1e
2015-05-28 11:50
#4

Jag heter Michelle och är 20 år. Är egentligen från Värmland, men flyttade för 1 år sedan till Göteborg för att studera. Förutom att plugga som tar upp all min tid ungefär så brukar jag träna, lyssna på musik och kolla på filmer. Älskar djur och uppväxt med allt från häst till hamster. Tyvärr blev jag allergisk mot pälsdjur för några år sedan.. Resa är även ett stort intresse jag har men enda landet jag besökt i Asien är Thailand. Varit där 3 gånger mellan 3-4 veckor per gång. Älskar landet och skulle gärna vilja bo där. Mitt intresse för Kpop började 2010 då jag av ren slump råkade klicka på en musikvideo. Efter det började jag kolla på filmer. Gärna drama, romantik eller krig. Jag var på min första konsert i år och såg Block B. Det var magiskt!

Jag hoppas kunna få se BIGBANG eller Super Junior någon gång. Att få se G-dragon i verkligheten är typ min högsta dröm haha. Jag har varit medlem på iFokus rätt så länge men är först i år som började bli aktiv här på Sydkorea. Trivs väldigt bra här på sajten :)

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaMoonshadow
2015-05-28 12:03
#6

#4 jag trollade lite med dina inlägg så all text kom i samma :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Snurrig
2015-06-22 23:26
#7

Annyeonghaseyo!
Vill börja med att säga att ni sajtvärdar/medarbetare här gör ett otroligt bra jobb! Är ny här, men har läst här ett bra tag innan jag blev medlem, och det är så kul att det kommer såpass mycket artiklar osv trots att sajten är relativt liten när det kommer till antalet medlemmar.

Jag heter Isaac och är 2x år. Jag har lite varierande intressen, men inget som är direkt värt att nämna. Jag är osäker på när mitt intresse för sydkorea började, men det var nog 1-2 år sedan när jag såg en dance cover av EXO growl som mitt intresse startade på riktigt och sedan dess har jag i princip bara sett på koreanska filmer, serier, variety och reality shows samt endast lyssnat på koreansk musik (med vissa undantag såklart). Har helt tappat lusten att se på amerikanska serier och musik sedan jag upptäckte Kpop m.m. Tyvärr är det ingen jag känner som håller med mig. Dom tycker dessa koreanska serier och musik är riktigt dålig.. vilket är obegripligt enligt mig.

 Finns inte så mycket mer att berätta, haha, men ska bli kul att skriva här!

/ Isaac

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-06-23 02:06
#8

Varmt välkommen Isaac! 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
2015-06-24 07:36
#9

#7 Hoppas du ska trivas :)

RomDoll07
2015-06-25 16:11
#10

Välkommen hit, Sara och Isaac! 🥳

Kul med en presentations-tråd så vi kan lära känna varann lite bättre, insåg nu när jag läste att jag nog inte ens visste att du hette Erica, Kaosarn 😞

Jag heter i alla fall Malin, är 22 år och bor i Jämtland. Liksom flera av er andra tycker jag jättemycket om djur och bor på en gård tillsammans med min familj, 2 hundar och 4 hästar. Förutom Sydkorea och djur har jag väldigt många spridda intressen, bland annat rephantverk, språk och att skriva berättelser (både Fanfics och annat).

Mitt Asien-intresse började tidigt; under min uppväxt kollade jag mycket på kinesiska filmer, sen kom jag in på japansk musik och genom det så småningom koreansk musik. Jag såg min allra första Kpop-musikvideo med DBSK runt 2006, men det var först 2010 jag blev riktigt besatt av Sydkorea i allmänhet och det är jag än idag. Det går i princip inte en enda dag utan att jag hör koreanska genom musik, filmer eller liknande och sedan flera år tillbaka äter jag alltid med ätpinnar istället för kniv o gaffel hemma 😃

Så, det var litegrann om mig. Jag vill avsluta med att säga att jag tycker det är jättekul att denna sajt finns, den ger oss extrema sydkorea-nördar en möjlighet att prata med likasinnade som inte suckar och slutar lyssna så fort man säger ordet korea. Det är mycket värt 👍

Cireea
2015-06-26 01:08
#11

#10 Det är ju inte så lätt när ingen här inne använder mitt namn 😉

Jag tycker det är så roligt att läsa alla presentationer, det känns kul att vi är några stycken som hänger här inne. Det vore såklart roligt med massa aktivitet men vi får jobba med det vi har och jag är mer än nöjd över allas engagemang 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
2015-06-26 01:13
#12

#10 Tack så mkt och kul att få en presentation utav dig  också😃

RomDoll07
2015-06-26 01:44
#13

#11 Jag är med i flera andra iFokus-sajter som har många fler medlemmar men betydligt mindre aktivitet, så jag tycker inte alls det är lite här med tanke på hur få vi är. Jag blev faktikt väldigt förvånad när du förut skrev att sajten hade fått 50 medlemmar, jag trodde det var många fler.

Annons:
Cireea
2015-06-26 01:48
#14

#13 Och nu är vi hela 55 medlemmar! 😃Jag kan faktiskt inte ens beskriva hur mycket den här sajten betyder för mig. Drömsajten! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-08-10 17:51
#15

★★★

Helluuuu! Tänkte skriva en ny presentation, och putta upp tråden eftersom det kommit hit nya människor som kanske skulle vilja skriva en presentation också. Jag hoppas det iaf, för dom är alltid kul att läsa!

★★★

Mitt förra användarnamn var Isaac. Därför står det Isaac överallt om någon undrar.

Jag har nu varit här i över ett år och det är fortfarande bästa sajten! =^_^=

Förutom sydkorea så är jag intresserad av minimalism, frivillig enkelhet, yoga, mindfulness, att äta vegetariskt, rätt och "rent", vardagsmotion (promenader, cykla osv), djur och litteratur. Min dröm är att bo i ett tiny house mitt i ingenstans.

Så.. yeah, det där blev kortare än förväntat. 😂

★★★

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

immobilized
2016-09-01 10:02
#16

Hej allihopa 😃

Sofia heter jag, 26 år gammal idag men fyller i september 27. Jag är adopterad från Sydkorea och mitt koreanska namn är Yoon Joo. Bor tillsammans med sambo och fyrbenta vänner ute i ingenstans på en gård i Dalarna.

Jag har draghundar av polarras (Siberian husky & blandraser med Husky)och det mesta av min fritid går till hundarna. Men är också aktiv inom ridsport och fotboll. Tränar så mycket jag bara kan, både mig själv o hundarna. Jobbar som timvikarie på två olika ställen. Är väldigt social och tycker om att lära känna nya människor.

Well vad mer ska man skriva tro?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Cireea
2016-09-01 11:23
#17

#16 Din presentation räcker gott och väl, välkommen hit! 🙂

Om jag får ställa två små följdfrågor efter din presentation, du behöver inte svara om du inte vill såklart: Då du är adopterad, har du ändå valt att lärt dig koreanska? Samt, har du försökt lära dig om den koreanska kulturen (ex mat, traditioner, högtider osv.) för att veta mer om det land du kommer ifrån? 🙂

Jag vet ju inte hur din uppväxt eller sådär varit så jag vet inte om du fått lära dig mycket om din bakgrund redan tidigt. 😊Förlåt för frågorna om du tycker det känns obehagligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

immobilized
2016-09-01 12:01
#18

#17 
Idag så finns det mer eller mindre önskemål och krav på att adopterade barn ska erbjudas att få tillgång till att läsa de språk de ''föddes inom''. Dock fanns inte det ''på min tid''. 

Jag har varit väldigt intresserad av Sydkorea men sen har perioder kommit då jag nästan hatat det. Dels då vågen med Japan och kawaii kom då jag gick i gymnasiet och jag nästan ansågs vara ''något att glo på''. Jag var tsm med en kille som pluggade i Stockholm och folk kom, helt seriöst,fram till mig och började dra i mig, kommentera mig högt och en massa. Typ ''har dom inte större ögon än sådär eller sminkar dom sig bara så?'' och ''undra hur dom gör för att huden ska se ut sådär?''.

Dessutom blev jag grovt mobbad i mellan och högstadiet för att jag var adopterad. Man fick dagligen höra att man var mindre begåvad, man skulle åka hem dit man kom ifrån för man ''förstörde det svenska blodet och samhället'' och varje gång det var ris i skolan så hånade jag och fick höra ''Du äter väl sånt du som är från ching chong land''. 

Resan att bli stolt över mitt ursprung har varit lång. Och ja, naturligtvis än idag får man höra saker. Ex fick en del vuxna(!!) människor för sig att adopterade bär på sjukdomar som smittar… så som barn fick inte vissa barn leka med mig. 

Och klassikern är ju ''Fy fan för dig som äter hundar! Ni är ju sinnessjuka ni i Asien.''

Nu för tiden så brukar jag dock skaka av mig det relativt lätt,blir mest less på hur okunniga och korkade en del är och det räcker till 99% med att bara säga ''Wow, kom du inte på något bättre än så? Jag har hört den innan. Kom med något nytt om du ska försöka ialla fall.''

Ett tag läste jag ganska så mycket om traditioner osv i Sydkorea och Asien överlag. Och min förhoppning är att kunna göra en återresa en dag. Dels för att jag nu är snart 27 år gammal och det börjar dra ihop sig till att jag vill bli mamma själv. Och då vill jag att mina barn ska ha tillgång till att diskutera mitt ursprung och ställa frågor om ''mammas hemland''.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Cireea
2016-09-01 13:13
#19

#18 Vad bra att det ändrats med tiden, tycker det är viktigt för adopterade barn att få en möjlighet att lära sig språket men också mer av kulturen från det land de kommer ifrån ursprungligen.

Jag blir rent av ledsen att läsa det du skriver, vilka fruktansvärda människor du mött under din uppväxt och även nu. 😢 Man kan tycka att vi i Sverige ska vara mer utbildade men tydligen är det inte så.. usch vad arg jag blir! 😕

Du ska absolut vara stolt över ditt ursprung.🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

immobilized
2016-09-01 13:23
#20

#19  Folk är folk tyvärr..
Mitt ex ena syster blev också mobbad - för att hon var för söt. De övriga tjejerna i skolan avundsjuka (eller svartsjuka?!) och frös ut henne så hon hoppade av gymnasiet till o med då folk var så elaka mot henne.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Annons:
Cireea
2016-09-01 13:24
#21

#20 Men.. herregud!!😮Vad är det för fel på folk?! 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-09-01 16:02
#22

#18 Fy fan vad ledsen jag blev att höra det. Det känns så främmande att någon blir mobbad för något sådant men jag vet att det sker. Jag blev själv mobbad och det är ett jävla skit att inte det sätts stop för. Usch… det är hemskt.

Du ska vara stolt över ditt ursprung precis som Cireea säger! Jag hoppas allt är bättre nu och jag är glad att du är här! Vi är ett glatt gäng ❤️Välkommen hit!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

immobilized
2016-09-01 16:14
#23

#22 Idag är jag stolt. Sen att folk inte kan acceptera, well.. their problem, not mine. 🙂

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Cireea
2017-02-11 13:50
#24

*Diskret putt* 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: