Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketterserierfilmer
Läst 1153 ggr
Snurrig
0

fantasy filmer tips

Hellu.
Har ni några tips på rena fantasyfilmer? Älskar nämligen det. Drakar, magi, trollkarlar, alver, hjältar och riktigt onda personer… underbart!

Eller filmer som innehåller fantasy och/eller paranormal element? Där det endast finns några få saker, t.ex vampyrer eller varulvar. Är inte så jätteintresserad av spöken, men även det kan vara bra ibland.

Det enda jag har sett hittills (som jag kan komma på) är A Werewolf Boy och den tyckte jag väldigt mycket om.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

VildaVittra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har du sett Legend?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Snurrig
0

#1 Nu är det så att jag endast söker sydkoreanska filmer eftersom det här är på sydkorea.ifokus.😎 Men, nej, tror inte att jag har sett legend! 😃

VildaVittra
0

Jaha, sorry, missade att det var här. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zimplet
0

Jag har inte själv sett någon men den här såg rätt häftig ut: The Legend of Ginko

Cireea
0

AsianWiki har en lista med Fantasy filmer: http://asianwiki.com/Category:Fantasy_films

Scrolla förbi Top 10 listan så finns det filmer i alfabetisk ordning under.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Snurrig
0

#5 Ah, jo, men mycket verkar vara japanskt eller är inte "riktiga" fantasyfilmer som jag helst vill se. Men ska försöka hitta, och om jag hittar någonting som andra kanske tycker om så skriver jag upp dom här. 🙂

Edit: .. och nu hittade jag hur man kan söka efter specifikt sydkoreanska fantasyfilmer. Awesome!

Cireea
0

Om du hittar något intressant får du gärna skriva det här :)

Snurrig
0

Puttar upp den här tråden också, hoppas någon har sett någon fantasyfilm sen sist. Ska försöka komma på om jag har sett något som jag kan rekommendera.

Cireea
0

Hansel and Gretel från 2007 eller The Legend of Gingko från 2000 kanske kan vara något? (nämndes även tidigare i tråden) 🙂 eller Train to Busan som handlar om Zombies?

Cireea
0

Along With The Gods: The Two Worlds eller The Beauty Inside😊

Är svårt att hitta bra koreanska fantasy filmer (och serier) med liksom drakar, vampyrer och sånt. Ofta är det alldeles för dåligt gjort..

Snurrig
0

#9 Tack för påminnelsen. Hansel and Gretel har jag haft på datorn i flera år.. men aldrig blivit av att jag sett den. Zombies känns inte så lockande, även om jag älskade The Walking Dead.

#10 The Beauty Inside har jag sett, men Along With The Gods verkar intressant! Ska kolla närmare på den. Tack!

Jag vet att det är svårt, och det är så tråkigt eftersom jag älskar det. 😕

Cireea
0

#11 Inga problem 😃 Tycker det är rolig att kika efter nya filmer. Vad tyckte du om  The Beauty Inside? Sevärd eller bör man leta vidare?

Snurrig
0

#12 Jag minns inte riktigt, det var så länge sedan. Men jag kan tänka mig att den ev. var lite småtråkig (suck, känns som att jag säger det om allt nu), MEN det är möjligt att den var jättebra, och att jag blandar ihop det med att den amerikanska versionen (samma handling) var tråkig. Så vem vet.. men jag har inget minne av att "wow, den där älskar jag!".

Cireea
0

#13 Jag testar kika på den och återkommer när jag sett den! 😃

Fick ett tips åt dig i alla fall, Vanishing Time: A boy who returned. Den ska tydligen vara väldigt bra.

Snurrig
0

#14 Oooh, spännande! du är så snäll och hittar saker 🤗
Nu har jag då lite att se iaf. 😎

Cireea
0

#15 Det är bara roligt 😃 Hittar så mycket som även jag vill se! 
Nu ska jag kika på The Beauty Inside I alla fall.

sweetgum
0

a warewolf boy… men den är väl på gränsen. Heavens postman… kommer inte på några fler som inte redan nämnts haha

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
0

#17 A Werewolf Boy hade hon redan sett ☝️

sweetgum
0

skit… missade det haha

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Snurrig
0

Rätt säker på att jag sett Heavens Postman och insåg att jag ev. har sett  Vanishing Time: A boy who returned också.. men laddar ner, så får se om jag känner igen jättemycket eller inte. 😛

Along With The Gods kommer tydligen inte ut förrän slutet av december.. så typiskt.

Cireea
0

#20 Ett tips, kika på KissAsian. Där finns mycket filmer 🙂 Tänkte så du slipper ladda ner utifall filmen (filmerna)  är skit. 😂

Nej så typiskt att den inte kommit ut än, det tänkte jag inte ens på när jag läste på. Såg nu också att det är två delar, ena i december och nästa sommaren 2018.

Snurrig
0

#21 Mjo, men jag gör det av ren vana. Svårt att lära om 😃

Cireea
0

I The Beauty Inside är det ju hon från W som är med! 😃 Så kul! 
Hon är riktigt bra dessutom. 

30 minuter in , jag gillar filmen hittills! 🙂
Brukar köra på "Är filmen fortfarande inte bra 30 minuter in..då stänger jag av".

Cireea
0

Postar samma kommentar angående The Beauty Inside här som i den andra tråden: 

"Den är 2 timmar lång, och jag tycker det var lite för mycket tid. Storyn kunde ha berättats på betydligt kortare tid, 90 minuter hade räckt gott och väl. Dock är filmen otroligt fint filmat och musiken är helt underbar. 

Helt klart en sevärd film Glad"