Koreanska tetillbehör
Hej
Är det nån annan som har några klassiska koreanska tetillbehör (koppar, tekannor etc) hemma? Isåfall skulle det vara kul att se (och om ni vet något om det så kan ni ju skriva om det, Sydkorea är inte det land jag kan mest ang te).
Jag har själv 2 st koppar som ska vara i en traditionell form och traditionell färg (även om själva kemikalierna man gör färgen av kan vara mordern) enligt försäljaren.
Kopparna är ganska stora för att vara österlänska ca 1½ - 2 dl skulle jag gissa och har en sil i om man vill använda den.
Vad har ni hemma i era gömmor?
l'm back
Jag tror för övrigt att man i Sydkorea har ganska "stora" tekoppar om du tänker traditionellt. Jag har sett båda små och lite större, dock är det nog vanliga idag med lite mindre koppar men jag vågar inte säga med säkerhet om det är så.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2 Det verkar då så om jag kan gå efter dom koppar jag har. Annars (tex i Japan el Kina) så är det ofta ganska små koppar, från ca 25 ml till 1½ dl men dessa koppar är ju större.
Men jag vågar inte uttala mig om att alla koreanska koppar är större än tex Kinesiska och Japanska, det kanske finns olika stilar?
l'm back
#3 Jag har för mig att det finns olika stilar, vissa av dom är mindre.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck