Kdrama snack (ALLMÄNT)
Ofta så brukar jag lyckas snurra in mig i allmänt snack om Kdrama i andra trådar som är specifikt för en enda drama. Därför tänkte jag att en generell tråd kunde vara något! 👍
I den här tråden kan man alltså prata rent allmänt om ALLA dramor genom tiderna utan att behöva kapa en annan tråd. Vi kan gärna försöka hålla oss ifrån allt för stora spoilers som är viktiga för draman men om man ska skriva ut det så kan man gärna sätta en liten notis om att man spoilar något stort. Ex: "Stor spoiler från draman ********"
** SPOILERS KAN FÖREKOMMA I TRÅDEN**
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
För tillfället har jag precis sett klart High Society, tyckte den draman var ruskigt bra och jag antar att det är därför som jag hamnat lite i en svacka. Jag vet inte om någon är som jag men jag är lite så att när jag sett en drama som är riktigt bra så vill jag inte hoppa på någon ny direkt efter sista avsnittet. För min del kan det gärna gå några dagar innan jag letar åt en ny, mest för att man ska hinna få in hela storyn och känna att draman verkligen är slut.
Nu har det gått någon vecka sedan jag avslutade High Society och jag börjar känna att serien fått sitt avslut, jag har liksom hunnit smälta draman. Jag känner mig redo för en ny drama. Funderar fortfarande på King of High School men har hört så mycket blandat… det sista jag vill är att hitta en ny Orange Marmalade för det var verkligen bortkastad tid.
#1 "det sista jag vill är att hitta en ny Orange Marmalade för det var verkligen bortkastad tid."
Skiljde den sig mycket från den ritade serien?
Heter det De eller Dem?
#2 Ja tyvärr 😕Hela handlingen var så påskyndad att jag kände mig frustrerad. Mellan avsnitt 3 och 4 kändes det som om dom kapade halva storyn. Jag gav upp vid avsnitt 5, den var helt enkelt inte värt det. Serien blev förstörd!
Förresten, kul att se dig här inne! 🙂
Jag slutade att kolla orange marmelade eftersom jag inte heller gillade hur den var så olik den ritade..
Men är det någon som har sett Oh My Venus, måste liksom fangirla lite (mycket) över So Ji Sub.. 😍
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Oh My Venus var också en sån där drama som alla älskade, vad handlar den om? :P
Har skrivit upp den men inte hunnit kolla!
#5 Åh vart ska jag starta 😂 Det jag gillar är att den är så humoristisk..
Vill ju inte avslöja, och är dårlig på att förklara, så kopierade från viki…
When you go from the top of the pecking order in the looks department in high school and then fall to the bottom in adulthood, is it possible to get back on top? Kang Joo Eun (Shin Min Ah) was envied by every girl and desired by every boy in high school as the Daejeon Venus because of her pretty face and killer figure. Despite coming from a poor family, Joo Eun was determined to go to law school and become an attorney. At age 33, she has achieved her professional goals and has been in a stable relationship with her high school boyfriend, Im Woo Sik (Jung Gyu Woon), for 15 years. But she has let herself go over the years and is now overweight and often disregarded and overlooked by society and her coworkers. On the plane ride back from a quick business trip to the United States, Joo Eun has an embarrassing run-in with Kim Yeong Ho (So Ji Sub) and his two sidekicks, Jang Joon Seong (Sung Hoon) and Kim Ji Woong (Henry). Yeong Ho is a celebrity personal trainer who is involved in a scandal in the United States and forced to flee to Korea until things cool down. But his wealthy family has other plans for him. As soon as they discover that he is back in Korea, his grandmother appoints Yeong Ho as the new president of the family medical services company and prevents him from returning to the States. A lost purse causes Young Ho to reconnect with Joo Eun and witness another personal embarrassment for Joo Eun in the aftermath of being dumped by Woo Sik and finding out that he has been dating her new boss, Oh Soo Jin (Yoo In Young). As it seems to become a habit for Yeong Ho to bail Joo Eun out of trouble, can he also help her to reclaim her former looks? “Oh My Venus” is a 2015 South Korean drama series directed by Kim Hyung Suk.
Tycker det är en bra beskrivning, men den får inte riktigt fram allt det jag gillade mest vid serien. Jag älskade humorn och hur "Kang Joo Eun" inte är hjälpelös men ofta väldigt star och självsäker! Så är So ji Sub fantastisk såklart, inte nog med att han är hur snygg som helst spelar han sin roll så himla bra, Shin Min Ah med.. Och något jag tycker man inte ser så ofta i K-dramas, dom kysser faktisk ORDENTLIGT, alltså inte bara läppor som rör varann, det här är intesivt :P Det är nog min alltime favourite k-drama tbh 😊
Instagram
#6 Ja just det ja, det var ju den draman! Den verkade bra när jag såg trailers och grejer, tror bara jag hade andra dramor att se just då och därför blev det inte av.
Tur att du påminde mig! 😃
Ja, det är tråkigt när kyssarna är så otroligt veka i vissa serier! 😐Man liksom väntar in kyssen och sen blir det bara pannkaka av allt..
#7 Haha don't fret! I detta dramat går dom till den med kyssen! Tyvärr tycker jag nu att dom vanliga kyssen är ännu mer tråkiga och veka.. 😂
Hihi, se du den då hoppas jag du oxå blir lite So Ji Sub galen och kan fangirla med mig 😎
Instagram
#8 Nu måste jag ju se den, hahah! 😃Som mål har jag att börja se den nu i veckan, imorgon hinner jag inte då vi ska iväg men på torsdag! 👍
#9 Huhu hoppas du gillar den! Roligt att dela intressen, aldrig riktigt kunnat prata med någon om dom då jag som sagt inte känner någon som ser k-drama 😂
Du måste iaf ha humor för att se den, för annars är det inte värt att se 😎
Instagram
#11 Ja verkligen, vart inne här förut, men vet inte varför jag inte kände för att försöka läsa några forum och så, nu ångrar man ju helt 😂
Instagram
Hihi ja verkligen! :D
Instagram
Okej.. jag har fortfarande inte sett klart Moorim School. 😐Älskar serien men hittar aldrig tid att verkligen sitta ner och se klart den.
Sex avsnitt kvar!