Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etikettoff-topic
Läst 2054 ggr
Cireea
0

Klotterplank #8

Här kommer ett nytt och fräscht klotterplank! SkrattarKänn dig fri att prata om lite vad som helst, tänk på att respektera andra och hålla dig till sajtens skrivregler

Write responsibly

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Snurrig
0

Känslan när man vaknar, tittar i buren men kan inte hitta alla fåglar. Blev riktigt nervös där ett tag… började titta på burgolvet, usch. Men det var lugnt, den(såg inte vilken det var) var bara lite gömd.. hade tittat där flera gånger, men ändå inte sett något. =^_^=

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
0

#1 Huu, känner igen känslan. Typ som när jag har hamsterungar och ska titta till dom och så kommer alla fram förutom en. Då blir man nervös!

Snurrig
0

#2 Lättnaden när man sedan inser att man oroat sig i onödan. 🙂

Har det hänt någon gång att din oro varit befogad? Att den som inte kommer är död, eller något?

Cireea
0

#3 Det har aldrig hänt att ungar som öppnat ögonen dött, utan då handlar det om att dom sover någonstans i skymundan! 😂 Och det är alltid en lättnad. 

Däremot har jag flera gånger hittat döda ungar i boet innan dom är så pass gamla att dom öppnat ögonen och är lite mer självgående. Ibland "försvinner" även ungar och då är det mamman som städat bort den avlidna bebisen innan jag hunnit dit, vilket är bra. Man vill att mamman städar bort döda ungar själv så man slipper störa i boet men ibland ligger dom kvar i boet och då måste man ju hjälpa till. 

Senast nu imorse hittade jag en död bebis hos en av mina honor, väldigt tråkigt men tyvärr väntat då bebisen varit extremt svag trots mina försök att stödmata. 😕

Snurrig
0

#4 😕

CayKantos
0

Ang förra tråden, vem är detta? Är det en audition eller? https://www.youtube.com/watch?v=HZfHJOnnhHQ

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Snurrig
0

#6 MAP6, och dom gör väl reklam för deras nya låt (Swagger Time😂) som kommer släppas den 24 Maj! Dom är inte jättekända direkt.

CayKantos
0

Hahahahahaahaha ni måste seee, älskar xD https://www.youtube.com/watch?v=rdDPeejYqeY

Instagram

sweetgum
0

Glad måndag gänget! ☀️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
0

#9 Nej..😴

sweetgum
0

Tuff dag? :/

Cireea
0

#11 Mja, tuff natt! 😛

En av mina guldhamsterhonor hittades död igår i sitt bo, hon lämnade tre ungar efter sig som nu behöver mat och värme dygnet runt. Så det krävs en del av mig, typ som att springa upp var 90:e minut under nätterna för att slå på värmedynan som stänger av sig själv efter 90 minuter. 😴Sedan matning på det då!

sweetgum
0

#12 Usch vad tråkigt :(  låter verkligen jobbigt.

Cireea
0

#13 Ja det var otippat i början men när hon väl blev dålig så såg man att det gick utför snabbt. 😢Misstänker någon inflammation i livmodern som uppstod efter förlossningen.. 

Det är tungt att avbryta sömnen hela tiden men jag gör det för bebisarna. Det behövs bara i en vecka, så på söndag kan jag sova ut igen!

sweetgum
0

Stackars liten :/ Du är duktig som tar hand om dem! ❤️

Cireea
0

#15 Tack! ❤️

CayKantos
0

Ni har inte glömt Real Men m, Jackson, Bambam, Lee Sangho och Lee Sangmin (etc) eller? :3 Det började förra veckan halvt inne i episoden, andra episoden kom ut i dag/i natt och var deras första dag inne! Så j*vla stolt av Sangho! och sangmin såklart! Jackson var fan inte dårlig han heller 😍

Instagram

Cireea
0

Jag känner mig förvirrad, vad var det? 😃 Är helt kaos i huvudet så får inte ihop någonting, och jag som har muntlig examination i min Skriv-kurs imorgon.. det kommer gå åt helvete. 😐

Ni andra då, bra vecka? Mycket att göra?

sweetgum
0

Det går säkert bra Cireea! Har du gillat in skrivkurs? Vill själv gå en men det måste bli på distans då :p

Har väldigt lite att göra. Är timanställd och den här veckan behöver de mig nästan inte alls. Spenderar dagarna i solen och tittar på Kdrama lol

Cireea
0

#19 Jag har läst min på distans via Hermods! Älskade kursen! 🙂
Nu är ju jag en sån som skriver mycket på min fritid (romaner, noveller osv) så allt var ju inte helt främmande för mig men jag lärde mig oerhört mycket! 

Rekommenderar verkligen den ☝️

sweetgum
0

#20 ah kul :)

Jag brukade skriva väldigt mycket men det blev totalstopp när jag blev deprimerad. Hoppas kunna komma igång med en kurs igen. :D

Cireea
0

#21 Åh, då kan absolut en skriv-kurs vara något! 
Den so jag gick på Hermods innehöll att man skulle skriva små stycken av berättelser osv. Det får verkligen ingång fantasin! 🙂

Förstår att det tog stopp, gjorde det även för mig ett tag när jag var som mest nere.

sweetgum
0

#22 jag ska kolla upp det. Funderar på att gå en i augusti eller något.

Tyvärr är det lätt hänt :/ Det är trist att skrivkrampen varat så länge men jag är glad att det känns bättre nu :D

Cireea
0

#23 Gör det, berätta gärna om du hittar någon och om du kommer in! 😃

Precis, det som räknas är att man kommer igång igen.

sweetgum
0

#24 ska jag göra! Vad gillar du att skriva om?

Cireea
0

#25 Det varierar beroende på inspirationen. 😃Skriver mycket Fanfics och då är det ju ofta drama och romance som står i centrum. Mina egna verk är oftast lite mörkare och djupare men också en del drama fast på ett helt annat plan än i mina Fanfictions. Lite svårt att förklara men du kanske förstår ändå. 😇

Ogillar att skriva deckare så det håller jag mig ifrån! 😂

Vad gillar du att skriva om? 🙂

sweetgum
0

#26 vilka skriver du Fanfics om (om jag får fråga)?  Det låter kul . Drar du mot verklig drama eller fantasy?

Deckare är inte min grej heller, blöh 😉

Jag skriver mest mina egna historier. Har skrivit några parodi harry potter Fanfictions haha men det räknas inte. Skriver mest urban fantasy.

Cireea
0

#27 Det är blandat, ibland fantasy och ibland verkligt. 😃Har skrivit en del Fanfictions om Twilight men nu för tiden är det mest Kpop-fanfics. 
Mina Fanfics handlar oftast inte om en Kpopgrupp som kändisar utan jag kan välja en grupp och sedan skriva om deras liv helt. Exempelvis skriver jag en om HISTORY där dom inte alls är HISTORY utan medlemmar i en klan. 😛 

Men eget arbete är såklart det jag älskar mest, det går ju dock trögare när man skriver en story från scratch då man måste bygga upp allt från grunden. Har en som jag skrivit på i två år och den är långt ifrån klar. 😂

Parodier av Harry Potter lät kul! 😂
Är du en sån som skriver långa storys eller skriver du många korta?

sweetgum
0

#28 Det låter ju rätt kul :D

Ja gud, jag har berättelser som jag arbetat på i åratal haha. Är man perfektionist så är man :p 

Jag skriver typ bara långa. Har svårt att skriva korta men mina parodier är korta ;)

Cireea
0

#29 Jag är också en sån som skriver långt 😃Tycker inte att storyn blir lika bra om man gör den kort, möjligtvis om man gör en novell men ogillar sånt också. 

Långt, komplicerat och gärna lite oförutsägbart! 😎

sweetgum
0

#31 Lång high 5 ;)

Yes! Det ska vara invecklat och jag är besatt att göra mina karaktärer verkliga och intressanta.

Cireea
0

#31 Precis! 👍

sweetgum
0

#32 😃

Cireea
0

Vad gör alla i helgen? 😊

sweetgum
0

jobbade idag och ska snart se champions league final! Imorgon blir det vila och se drama ;)

sj?

Cireea
0

Jag tar han om hamsterbebisar och spelar League of Legends 😃

Cireea
0

Hur har er helg varit? 😊

Snurrig
0

#37 Hittills bra! Men du får det att låta som om den redan är slut 😮

Blev helt plötsligt sugen att se på någon Kdrama, vilket jag inte gjort på länge.❤️

Cyklade med min kära mor till farfar igår, 3 mil dit, 3 mil hem. Gick lååångsamt, cirka 2 timmar dit och 2 timmar hem. Ska testa cykla själv någon gång och se hur lång tid det tar när jag inte måste anpassa mig efter någon annan. 😃 Nästa helg kanske.

Under dessa fyra timmar (och 20 minuter) lyssnade jag på fyra låtar. Varav två var olika versioner av samma låt. 😎Tröttnade jag? Nope

Red Purge - Rin & Len, Red Purge - Fukuwa (hans röst 😍), Circus Monster - Fukuwa och sist men inte minst: Delilah - BIGFLO (den enda kpoplåten, faktiskt, konstigt nog).

Hur har din helg varit? 🙂

Cireea
0

#38 Den är ju typ slut! Fast ja, för mig spelar det ju ingen roll.. jag har ju redan påbörjat mitt "sommarlov" 😂

Åh, vad härligt med en lång cykeltur. Skulle vilja dra iväg med sambon men har ingen cykel, min förra gick sönder.. 😐 Måste köpa en ny men det är ju så jäkla dyrt att köpa.. 

Min helg har varit lugn, har spelat lite League of Legends, pysslat med mina hamstrar och igår hämtade jag hem tre hamstrar som kom med min transportör ända från Mariestad. 😃 Nu är min hylla full med burar!! 😮Har aldrig haft en full hylla förut utan ett hyllplan har alltid varit tomt.. helt sjukt! 

Ska nog köpa mig en till hylla så jag kan får mer plats men det får bli senare i sommar. Som tur är har jag ett helt rum så burar kan ju stå på golvet tills vidare yta att vara i vägen. 😛

Snurrig
0

#39 Hah, det är en röd dag imorgon, måndag, så den är ju extra lång (är ledig). 😃

Brukar väl finnas billiga begagnade? Iofs så brukar dom kanske bli uppköpta snabbt den här årstiden..

Vad är det för hamstrar du hämtade då? Guldisar? 😊

Cireea
0

#40 Ja men just det, det är det ju! 😂

Ja, tre guldhamstrar plockade jag upp! 😃Alla tre från en uppfödning vid namn Dianthus, har redan en hane därifrån och nu har jag tre till. Dom är helt underbara!

Cireea
0

EXO uppträdde på M! Countdown idag med både Lucky one och Monster 

Lucky One: https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=gM1BDr9mI6M 

Monster: https://www.youtube.com/watch?v=Yh1MJ7etal8

sweetgum
0

God torsdag vänner! Helgplaner?

Snurrig
0

★★★

#43 Har aldrig några planer. Det blir som det blir. 😎 Självdå?

★★★

Länk. Vilka reaktioner. 😂

★★★

Jag föredrog Monster först, men nu har jag verkligen fastnat för Lucky One också! Men dansen till Monster är fortfarande bäst.. 😊

★★★

Cireea
0

#43 Har faktiskt inga planer den här helgen! 😃 Vad hittar du på själv? 

Jag älskar Monster men Lucky One är en sån där låt som man uppskattar när man fått lyssna på den några gånger. Missförstå mig inte, jag gillade Lucky One från början men växer som på en och blir bara bättre och bättre! 🙂

Favoriten denna comeback är Monster men Lucky One är en sjukt stark låt den också, väldigt catchy och jag älskar deras live uppträdande med den. Dansen till Monster är to die for! 😍

Snurrig
0

Håller med om att Lucky One bara blir bättre och bättre för varje gång man lyssnar på den. Älskar dansen (i monster) när dom sjunger "I'm creeping in your heart babe", och efter första gången när dom skapar ett X. Eller ja.. hela allt är så otroligt snyggt gjort. Gillar att nästan alla har svart/mörkt hår nu, och Chanyeol passar väldigt bra i rött hår. 🙂

Cireea
0

#46 Agreed, håller med allt! 😃

Angående Chicken tender, kolla i det här klippet och titta från typ 26:40 och framåt så kommer du förstå! 😂Runt 28:35 sjunger Baekhyun även "Bartender Love" istället för Tender Love.😂Love it! 

https://www.dailymotion.com/video/x3h8p8t_what-is-get-out-of-the-car-when-you-can-do-crazy-stuffs-in-front-of-millions-of-people_fun 

Hela klippet är grymt roligt egentligen, men vill du bara se om det där med Tender Love så är det 26.40 och framåt. 😃

sweetgum
0

Haha har inga planer själv. Var nere i byn och letade shorts men allt är så dyrt här (bor i Båstad…). Idag ska jag mest vila och titta på fotbolls em. 

Haha förresten blev jag leggad på ICA när jag köpte cider… jag är 27 XD

Cireea
0

#48 Det är alltid lika kul när sånt händer 😂Nu är jag visserligen 22 men att behöva visa leg för energidryck har ju hänt.. fler än en gång. 😐

Snurrig
0

#47 😂

Snurrig
0

sweetgum
0

#51 Ja det va kul! Jag tror nästan att det är ännu hårdare än så dock…

Kändes lite typiskt asiatiskt att säga att de som klarar det till slutet är de som anstränger sig mest… nevermind alla de som blir skadade eller inte längre vill gå igenom den psykologiska pressen. :p

Snurrig
0

#52 Hah, mjo, man ska nog inte ta BuzzFeed så seriöst 😃

Cireea
0

BuzzFeed är ju lite trololololo 😃Så det är ju inte dödligt allvar med dom.. typ någonsin.

CayKantos
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEEEEEEN!!! FYFAN VA JAG E BRA!!!

Instagram

CayKantos
0

#51 älskar att det var Amber! Hon e ju så jävla schysst! Älskar ju oxå buzzfeed killarna :D ska se fram till att se videon!

Instagram

Cireea
0

#55 GRATTIS!! 🥳

sweetgum
0

Grattis!! 🥳

Snurrig
0

#55 Grattis! 🎈😃

lilssgu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#55 Grattis! 🥳

Sitter och tittar på dansande Hobi ❤️ Hur kan man dansa så bra 🤦‍♂️

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

CayKantos
0

Tack! Är så j*vla glad att gymnasiet e över!

Instagram

Cireea
0

#61 Vad är planen nu? :)

sweetgum
0

Sjuuk >.<

Cireea
0

#63 åh nej! Förkyld? ..Magsjuka?! 🤮

Snurrig
0

★★★

#63 😕

★★★

https://www.youtube.com/watch?v=MCxDJnHiLqs Har ni sett? 😃

★★★

Cireea
0

Åh, Ylvis!
Minns när dom var på MAMA , haha! Alla älskade dom 😂

sweetgum
0

Förkyld bara tack o lov…

Cireea
0

#67 Okej! 😛Krya på dig!

CayKantos
0

Ingen aning.. Håller just nu på med flytt från danmark, då hoppas jag väl att få ett job jag kan använda min utbildning i, något med djur alltså. Då ska jag ta en fristående kurs på heldistans, Hundens Beteendebiologi… Annars inte så mycket annat 🤔 Hoppas dock på en valp till vinter om allt går som planerad😊 Hur gjorde ni efter ni slutade gymnasiet, eller studierna? (kan ju vara uni, grundskolan, etc) Är ni glada för det ni gör nu? 😎

Instagram

Cireea
0

#69 Ja, det är ju en plan i alla fall! 😛Kanske inte perfekt..men livet blir ju sällan som man planerar det att bli. 

Jag pluggar på komvux då jag hade för lite poäng när jag gick ut gymnasiet. Bytte skolan mitt i studierna och då krockade vissa kurser. 😛I oktober är jag klar med det och planen är att plugga på universitet 2017 men det är ju inte spikat såklart. 

Så det är vad jag gör efter gymnasiet.. 😃

CayKantos
0

#70 Spännande! Hade faktisk för mycket poäng 😛 Men planerar oxå gå komvux, vad går du för en och vad har du för planer av universitet och linje? :D

Instagram

Cireea
0

#71 Haha, önskade att jag också haft tillräckligt med poäng. Jag läser massor av strökurser för att samla poäng, har läst bland annat specialisering i Religion, Historia 3 och en Litteraturkurs. 🙂I höst ska jag läsa bland annat kinesiska, det ska bli väldigt spännande! 😍

Tänkte gå Gastronomiprogrammet på universitet men jag är inte helt säker än, tycker det är så svårt att välja framtid under press. 😛Gick samhälls på gymnasiet då jag från början tänkte bli tolk eller lärare.

CayKantos
0

#72 åh vad roligt! Vart hittar du det kurser i språk? Hade gärna velat gå kurs i Japanska, bara svårt att hitta kurser som inte kostar :P Att läsa på distans hade oxå vart gött!

Vad handlar den linjen om då? ^^

Instagram

Cireea
0

#73 Jag söker via komunnens hemsida och har då en lista med alla tillgängliga kurser. Läser alla på distans och har hittills hållit mig till Hermods då jag gillar deras upplägg i kurserna. 🙂 Eftersom jag nu läser gymnasiekurser för att få ett fullständigt betyg så betalar jag ju inget för kurser utan jag får pengar från CSN under tiden jag studerar. 😃

Jag kan bli bland annat kock efter att ha gått Gastronomiprog. 🙂 Men det finns ju så mycket annat också som man kan bli genom utbildningen, ex. bartender. 😛

CayKantos
0

cOOL :P
Har kommuner egna hemsidor? 🤔

Instagram

Cireea
0

#75 Ja..min kommun har en egen hemsida åtminstone. 😛

CayKantos
0

Ngn som har sett My Sassy Girl? Har velat sse den men aldrig kommit till det, nu blev man ännu mer nyfiken på att se den eftersom det komemr ut en tvåa som verkar ganska rolig^^

Instagram

Cireea
0

#77 Jag har tänkt se den men inte gjort det än 😛

CayKantos
0

#78 Samma sits ^-^

Instagram

Cireea
0

#79 Det är ju tanken som räknas! 😂
Har skrivit upp den på min "must watch now" -lista så när jag har tider över kommer jag definitivt se den. 😛

Säg till om du ser den, vill gärna höra vad du tycker!

Cireea
0

Seriöst, har någon läst om det med Yoochun? 🤔
"Våldtäkts skandalerna"..

CayKantos
0

Ja såg det på KBS world today, andra anklagande :/

Kangin är ju oxå blivit tagen för att köra påverkad samt att fly från stället han crashade in i en ljusstolpe

Instagram

Cireea
0

#82 Inte mindre än fyra kvinnor har påstått att han våldtagit dom.. 😐 Vissa påstår att det är ett försök att "cover up" den här Lotte skandalen. 

Ja precis, det har jag också läst om :/

CayKantos
0

Lotte skandalen?

Instagram

CayKantos
0

BTW, ngn som kollar på Lucky Romance? Jag kollar just nu på Viki men där kan man bara se till ep 4 än så länge utan viki pass.. Så letade runt lite och hittade typ bara på dramayou eller liknande hemsidor, problemet är att jag inte gillar "spelaren" så mycket, den är långsam och dårlig kvalitet :/

Instagram

Cireea
0

#84 Finns att läsa om, orkar inte leta upp en länk just nu 😃 Sök para "Lotte Scandale" - du kan behöva lägga till South Korea men är osäker. 

#85 Då får du väl vänta 4 dagar på nästa helt enkelt.. 😕 Tycker det är så tråkigt att Viki börjat med det där, så var det inte förut.

CayKantos
0

#86 Ja verkligen :( Samma problem med Descendants of the sun, men eftersom jag "var med från början" kändes det inte lika hemskt, nu har jag ju kollat ep 1-4 i sträck och vill liksom bara fortsätta… men kan bara se alla ep från 4 till 9 är låsta =_=

Instagram

Cireea
0

#87 Så jäkla tråkigt alltså 😕 Förstår din frustration, skulle känt samma sak!

CayKantos
0

Ngn som kan rekommendera en serie? Tar emot vad som helst just nu, gärna med comedy i dock :P Har blivit ganska fast på Lucky Romance, den är ju så j*vla löjlig att det är  bra :D Men eftersom den är körande serie har jag inget att kolla på nu medan jag väntar :/ Har en massa "sparade" serier jag vill kolla och se på men av ngn orsak känner jag bara inte för det liksom :/ Så letar efter ngt som verkligen intresserar mig :D

Instagram

Snurrig
0

#89 Masters Sun och The Lover! ❤️

CayKantos
0

Har planer om att se båda, men som sagt pga att jag redan kollar på en serie jag gillar såpass mycket kan det inte vara vilken som helst serie :/ Försökt starta dom men kunde liksom inte sätta in mig i storyn efter en ep och när jag känner så betyder det jag måste vänta ett tag typ, fattar ni? xD

Instagram

Snurrig
0

#91 Jag förstår vad du menar. Är likadan själv. Är det bara koreanska serier du vill se på? Bara dramor eller kan du tänka dig att titta på någon reality eller variety show?

Snurrig
0

Om 4 dagar är det exakt 1 år sedan jag blev medlem här. Skapade kontot bara för att kunna skriva här inne på Sydkorea iFokus. 😎

Trivs jättebra här. Ni är så underbara!❤️

CayKantos
0

Om det är koreansk eller inte bryr jag mig inte om, bara hälst inte svenska eller danska :P

Hälst en serie då jag redan fölger aaaaalt för många variety, och är redan lite bakåt med vissa av dom, men känner som sagt inte riktigt för att se dom just nu :/

Instagram

Cireea
0

#89 Min syster ser en serie som heter Oh My Ghost, har du sett den? 🙂

#93 Åhhh!! ❤️Vi är så glada att ha dig här! 
Är så glad över alla mina medlemmar, känns som en enda stor familj!

CayKantos
0

#95 Nä, men läst om den, är dock inte så bra på hela den där spök grejen.. Kan inte ta det på allvar liksom :i

Instagram

Cireea
0

#96 Åh okej, hon sa att den var väldigt underhållande iaf när jag frågade henne om den draman igår. 🙂 Som jag förstått det så tar ju spöket plats i en annan person, så jag antar att man inte får följa ett spöke! 😂

Ska be henne komma in hit och berätta xD

Snurrig
0

#94 Misfits? Åh, den är kul. 😃

Kan du inte skriva ner lite serier som du har sett och gillar. Blir lättare att utgå från det.

#95 🤗

CayKantos
0

Åh, blir svårt att säga alla jag har sett, men kan ju skriva dom jag kommer ihåg och gillade. 

Secret garden, Madame Antonio, Sweden Laundry, Down with love, Descendants of the sun, Oh My Venus, Bromance, Coffee Prince, To the beautiful you, Hana Kimi, Moon River och då Lucky romance

Alla comedy serier jag kollat på är typ romantiska ser jag nu.. Konstigt då jag egentligen inte gillar romantiska/drama film :P Det må va dom koreanska som alltid får dom att bli så roliga :P Har sett mycket mer en detta men det var det jag kom ihåg, samt är dom flesta skräckfilm vilket jag inte orkar med att se just nu, är i comedy humör :D

Instagram

Cireea
0

High Society! 😃 Den gillade jag verkligen!

CayKantos
0

Ska kolla sen och se om det är ngt, än så länge bestämde jag mig för att "tvinga" mig själv att se färdig en serie jag inte sett på aslänge :P

Men kom på ngt, jag gillar att kolla på saker som har genderbender, så om ni känner till några? :D Jag tycker det är roligt att kolla på samt är jag lite av en tomboy så det är roligt när man kan sätta sig själv i situationerna xD

Instagram

Madeleneee
1

#96  Här på begäran av min syster! 😎

Hmm.. har lite svårt att definiera den här "spökgrejen" i Oh My Ghost. Men eftersom du verkar ha läst handlingen så förstår du ju vad den i stora drag handlar om. En tjej lever som ett spöke och försöker förföra män (genom att gå in i en annan kvinnas kropp) för att kunna gå vidare - hon tror alltså att hon fortfarande går runt på jorden som ett spöke eftersom hon dog som en oskuld. 

Plötsligt går hon in i en kropp på en tjej som är väldigt kompatibel med sig själv och "fastnar" i kroppen. Här tycker jag personligen att storyn börjar.  Inne i den nya kroppen kommer hon försöka förföra chefen på restaurangen där hon jobbar. 

Jag hade inte heller några stora förväntningar på draman, men den är absolut inte som man tror. Man ser väldigt snabbt bort hela "spökgrejen" eftersom den är  underhållande.  Killgruppen som också jobbar på restaurangen är otroligt roliga att följa och jag skulle vilja säga att den inte har ett jobbig triangeldrama. Den är lättsam och rolig och kommer också innehålla lite spänning  (vill dock inte spoila vad och varför). 

Antingen älskar man eller så hatar man draman. Jag tycker dock att du absolut ska prova att titta på några episoder innan du dömer ut den helt. Du kanske blir lika positivt överraskad som jag blev? 🙂

CayKantos
0

Kanske det, kan spara den iaf! :D Tack för den fina beskrivningen ;) ;)

Instagram

Cireea
2

Tur man har en Kdrama-syster som ser lite olika dramas som jag inte sett! 😃 Det var ju trots allt hon som drog in mig i det.. 😃

CayKantos
0

Haha vad roligt! Själv är min syrra inte alls intresserad, inte någr akompisar heller :P

Instagram

Cireea
0

Ja, verkligen. 😃
Man får ragga upp några nya Kpop/Kdrama-vänner om man inte har några😎

CayKantos
0

Svåårt när man inte knner ngn i förvägen :P Flyttar ju oxå till Sverige nu och där känner jag tyo inget folk utöver dom jag gick på gym med, inga där heller ,iaf inte utav dom jag pratar med :)

Instagram

Cireea
0

Dom flesta som delar mitt intresse och som jag pratar med  bor runtom i Sverige, är svårt att hitta här uppe i Norrland. 😐Tur jag har min syster, hade dött av frustration annars när man inte kan fangirla med någon.

CayKantos
0

Så känner jag, hara ingen att fangirla med utöver folk på nätet, men det är inte samma grej xD

Instagram

Cireea
0

#109 Förstår precis vad du menar! 😛

CayKantos
0

Grattis till BIGBANG som vann "Best World Artist" vid Italian MTW awards, första gång koreansk band grupp har blivit nominerad och dom vann även! Nu släpper dom även snart en dokumentar  "Big Bang Made" i slutet av månaden! :D

Instagram

Cireea
0

#111 Såg det, grymt roligt! 😃

CayKantos
0

Verkligen! :D

Instagram

CayKantos
0

https://www.youtube.com/watch?v=TLwbNq8WJzg Är jag den endaste som ser väldigt mycket fram till denna? :D

Instagram

Cireea
0

#114 Hm, inte sett något om den. 
När börjar den?

sweetgum
0

Min dator är trasig! Har varit borta nu ett tag pga det. Kommer inte kunna vara här ett tag tills jag har en ny. Lånar en annans dator nu :(

Förlåt vänner! jag kommer tillbaka så snart jag kan!

CayKantos
0

#115 ingen aning :P

#116 Vad jobbigt :( Lycka till med ny dator ;)

Instagram

Cireea
0

#116 Tyckte väl att du var borta ovanligt länge! Vi väntar på dig! 😃

#117 Meh 😕

Var fasen är Isaac? 😮På tal om folk som saknas liksom.

Tessan01
0

Hellou 👋

Cireea
0

#119 TESSSSSS, CHINGUUUUU!!! 😍😍

Tessan01
0

#120 CHINGUUU!!! 😍

Fy fasigen vad jag har saknat iFokus 😭🤐

Cireea
0

#121 Vi har saknat dig också, eller åtminstone jag! 😃
Välkommen tillbaka, hoppas du skärper till dig nu och fortsätter komma in. 😉

Tessan01
0

#122 Skall försöka iaf 😃🤗

Cireea
0

#123 Jag får påminna dig! 😎🤗 

Vad ska ni göra i helgen? Tänkte nu när det är midsommar och allt!

Tessan01
0

#124 Det får du absolut göra om jag inte syns här 😎

Ingenting speciellt, åker till Finland imorgon bitti. Men resan tar ju drygt en dag härifrån så helgen går nog till det. 😴

Cireea
0

#125 Ooh, Finland! ❤️Varje gång någon säger Finland så tänker jag på vår resa dit, fy vad jag saknar den helgen! 😭
Ska ni hälsa på släktingar?

Tessan01
0

#126 Blir riktigt tårögd bara jag tänker på det 😭 Det måste göras om, bara måste. Är du med på planen? 😎

Jo, blir som vanligt att vara hos pappa och mormor & morfar. Men det blir första sommaren utan farfar 😢 

Kommer bli kul att se släktens första reaktion på vår valp 😃

Cireea
0

#127 Absolut! 😍Nästa gång får vi se till att stanna några dagar extra så vi hinner göra lite mer än sist. Men det var helt klart värt resan! 😍

Oj, vad jobbigt! 😕

Er hund är ju bara så söt😃

CayKantos
0

Tjenare :D

Instagram

Tessan01
0

#128 Tycker jag låter som en väldigt bra plan 😍

#129 Hellu 👋

Lite mindre taggad att bo med två spelnördar och en hundvalp i en lägenhet på 2 rum + kök 😛 Har en känsla att det blir jag som får gå ut med hunden, städa, laga mat osv. 😃

Cireea
0

#129 Vad ska du göra i helgen? 😃 

#130 Sparka på dom andra och tvinga dom att hjälpa till!

Tessan01
0

#131 Antar att jag får göra det vid något tillfälle 👍

Chinguu, älskar din K-pop playlist på Spotify! Supersmidig att ha när man bara vill shuffla en massa k-pop 😍

CayKantos
0

#130 Åh valpis! Vilken ras? hur gammal? :3

#131 ligga inne? 😂 Är lite småsjuk och alla kompisar är på Roskilde Festivalen😟

Instagram

Cireea
0

#132 Åh tack chingu! 😍 Roligt att du tycker om den och använder den. 

#133 Haha, det låter skönt! 😂Jag och sambon ska ha filmmaraton, äta gott och dricka gott. Kommer inte göra något stort spektakel av helgen. 😃

Tessan01
1

#133 En knäpp blandrastik på 7 månader 😃 Hon är lite Jack Russel Terrier, Shih Tzu, Chihuahua och säkert något mer 👍

CayKantos
0

#134 Vad ska ni se? 😊

#132 #134 vad heter ni på spotify? Vill oxå kunna lyssna på den listan! Bra för att hitta ny musik!😛

Instagram

Cireea
0

#135 Show us some pictures!! 😃

#136 Kaosarn 😃 Listan är rätt uppenbar 😂
Vi funderar på typ Sagan om ringen men inte helt bestämt än! 🙂

Tessan01
0

#136 Här är min profil, har en hel del Kpop playlists med olika artister🙂

CayKantos
0

Haha behöver ju inte skriva nu, jag ser ju vad ni lyssnar på 😂

Tack!

Instagram

Tessan01
0

Nu ska hunden bli fin inför Finland, vi ses sen igen! 👋

Cireea
0

#139 Haha! 😂

Tessan01
0

#140 Såhär en genomblöt matte och en genomblöt lägenhet senare så är hunden äntligen tovfri och ren… Att bada hundar som avskyr är vatten är inte direkt min favorit sysselsättning. :P

CayKantos
0

Haha! Få man se bild på lillen? :D

Instagram

Tessan01
0

#143 Här kommer en bild på tjejen, har verkligen inte bra bilder på henne. Måste sno syrrans systemkamera och ta massa bilder! 😃

När hon var fortfarande pytteliten ^^

CayKantos
0

Åhhhh sööööt, själv går jag och drömmer om valp :D

Instagram

Cireea
0

Sötast 😍

Tessan01
0

#146 Din vovvis är sötare ju 😍

Snurrig
0

★★★

#99 (CayKantos) Haha, vad dum jag känner mig. Tvingar dig att skriva ner en massa serier för att sedan inte ens ge något tips. Är helt blank i huvudet eftersom du skrivit typ bara koreanska serier, kan inte omvandla det till amerikanska och jag har inte sett alltför många k-draman. Sen när du säger att du inte gillar romance och vill ha komedi.. kommer inte på något. 😞Men hoppas du har hittat nått ändå, har ju gått några dagar nu också.. 😊

#101 Ah, gillar också genderbender 😃

★★★

#118 (Cireea) Åh vad man blir glad när folk vet att man existerar och undrar vart man är. Hah, det är en sån "liten" sak men känns stort. 🤗

★★★

#119 (Tessan01) Blev lite chockad av att se dig här, var inte direkt igår 😎🙂

★★★

#144 Söööööt!

★★★

Besatt av denna låt ❤️

★★★

Laddade äntligen ner Death Note animen och mangan. Har läst första delen. Ska bli sååå kul! 😃 Har endast sett filmerna + draman från 2015.

★★★

Haha fan vad jag skriver. 🤪

The End.

★★★

Cireea
0

#148 Självklart, du är ju en del av min SydkoreaiFokus-familj! 😍

Någon här inne som sett Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fang)?
På tal om serier, manga, anime och Asien liksom.

Tessan01
0

#148 Förstår det, blev faktiskt lite chockad själv också 😎

Snurrig
0

#149 Neeej.. minns att vi pratade om det förut, och tror jag sa att jag funderat på att se den men har inte blivit av. 😕 Jag SKA se det! och då skriver jag nog världens recension! 😉

Snurrig
0

Ooops, inlägg i fel tråd! Någon kan radera det här inlägget.. 😞

Cireea
0

#151 Aww, jag hoppas du kommer gilla GNG när du väl ser serien. 🙂
Jag väntar på en recension med spänning, men jag håller nog inte andan! 😂

CayKantos
0

#148 Ja jag började se Doctors, men den är oxå on going, så nu väntar jag på båda Lucky Romance och Doctors…. 

Men jo Romans är helt ok, så länge det även finns komedi, orkar inte allt det drama om det inte finns humor i då och då oxå, så kom gärna med några om du skulle komma på några 😃

Instagram

Cireea
0

#154 *viskar lågt* Oh my Ghost 😂😐

CayKantos
0

Asså seriöst, lyssna till det här! Dom bara kör på det där så hårt asså! Love it! Speciellt slutet med Flowsik, hans röst är till att dö för! 😍

Instagram

Snurrig
0

#153 Haha, nä.. jag är inte direkt den snabbaste med saker. Men nu fick jag iaf en påminnelse om dess existens, hade glömt bort det totalt. 😊

#154 Flowerboy Next Door var nog mitt första riktiga k-drama där jag verkligen såg alla avsnitt. Tycker den serien var jätteskoj. Men… du vet förmodligen redan om den, och har antingen redan sett eller vill inte se av någon anledning. 😃

CayKantos
0

Då producers scen med Zion.T och Kushvilken oxå va fantastisk!

Instagram

CayKantos
1

#155 Just det hade glömt! Får kolla imorgon :D

Instagram

Cireea
0

#157 Är jag den enda som inte gillade Flowerboy Next Door? Tycker den var den sämsta i Flowerboy-serien.. 😐

Jag får påminna dig om GNG med jämna mellanrum. 😃

#159 👍

CayKantos
0

Ngn härinne som kollar variety shows? Vad kollar ni då?

Jag kollar på aaaalt för många..

Show me the money, King of Masked Singer, 2Days1Night (Vilket är favoriten!), Running man, Law of The Jungle, Immortal Songs (när artist jag gillar är på), Gag Concert, Dream Team och Running man nu när Lee Sang Ho är del av casten..

Då kollar jag om en artist eller person jag gillar är med :)

Instagram

Cireea
0

#161 Jag kollar på variety shows när grupper, soloartister eller skådisar jag gillar gör ett besök på showen. 🙂Ser dock Running man emellanåt och även Weekly Idol även om det inte är just mina favoriter som är med.

CayKantos
0

#163 Haha vet inte varför jag blev så hooked på variety :P Jag har dock hittat många artister genom dom, är ju blivit totalt fan av Jung Joon Young tack vare 2 Days 1 Night, via Show me the money har jag börjat gilla "khiphop" som dom kallar det, samt Ziont.T är jag blivit störra fan av än vad jag var förut. Ni fattar :P

Instagram

Snurrig
0

#160 Eftersom det var en av mina första, om inte den första serien jag såg så är den kanske lite speciell för mig bara därför, och jag hade kanske inte så höga krav.. 😃 Kanske skulle haft en annan syn på det idag.

#161 Nja, inget jag direkt följer, även om jag kan se random avsnitt eller scener ibland om det är med personer jag gillar.

Cireea
0

#163 Sånt är alltid roligt! 🙂

#164 Ah, på så vis. Min första drama var You're Beautiful och den kommer alltid vara speciell för mig även om den för andra är dålig, så jag förstår hur du menar!

CayKantos
0

Hur i hela kommer ni ihåg den första??? Kommer bara ihåg min första "riktiga" anime, Special A, då det fick mig in i hela det här asiatiska grej :P

Måånga år sen :P

Instagram

CayKantos
0

Det ¨åsknar som tusan här, gjorde det igår med.. hur är det hos er?

Instagram

Snurrig
0

Trodde inte att det här skulle hända, en dance practice till låten Swagger Time av MAP6! ❤️

Har inte gillat hur dom ändrat en viss del av dansen (som jag älskar) i deras live uppträdanden, men här kör dom originalet! Eller ja, första gången är det originalet, andra gången så byter dom plats med varandra. 😃

https://www.youtube.com/watch?v=e0QFmEHKSi0

CayKantos
0

Nu när jag tänker,, TROR det var Hana Kimi Japanska versionen först.. Inte koreansk drama dock, jag gillar den Taiwanska versionen bäst utav alla då den är så j*kla löjlig huvudkaraktären, Ella (tror jag hon het?) utför sin karaktär såå bra! samt i slutet på varje video är det en liten BTS som är jätterolig att se och som jag tycker flere serier bör ha!

Instagram

Snurrig
0

#167 Det är ingen åska här.. men tycker sånt är mysigt så fuskigt att du får den och inte jag! 😮

CayKantos
0

#170 Haha ja visst är åska mysigt! Bara rädd för min dator och telefon kommer bli grillade nu när dom sitter i laddsladderna :P

Btw, nu när jag tänker över det, jag har sett 4 olika versioner av samma serie.. En Japansk, ett Japansk remake, en Taiwanesisk och en koreansk version av Hana Kimi/To the beautiful you.. Har även sett vissa av dom 2 och/eller 3 gånger… Känns lite sorgligt på något sätt😂

Instagram

Snurrig
0

#171 Då måste den verkligen vara bra! Isåfall ska du vara glad att det finns olika versioner. 😎

Har hört talas om den, men har inte sett själv. Kanske något man borde lägga till på to-watch-listan😃

CayKantos
0

#172 Kommer inte helt ihåg längre, men tror den koreanska var lite mer,, seriös? Den var fortfarande rolig tror jag, men i förhållande till det taiwanska som tydligt är gjort för att vara rolig med läjliga scener och konstiga fantasier är den mera "seriös" om man kan säga så.. Jag rekommenderar iaf den taiwanesiska.. MEN! Då måste man kolla i slutet av videon oxå! Man får helt enkelt inte missa BTS'en dom är såå bra! <3 Vet att det var en jag hade väldigt svårt att se färdig, en som var ganska tråkig och inte riktigt stod ut från dom andra.. Kommer inte ihåg vilken dock.. Jag kanske borde kolla igenom alla igen? XD Här är alla iaf - http://www.gooddrama.net/drama/search?key=hana+kimi&stype=drama&search_submit=Go

Instagram

Cireea
0

#166 Bra minne? 😂

Ingen åska har, vill gärna ha åska men det kommer aldrig. 😕

#172 Väldigt många serier/filmer finns det olika versioner av, oftast åtminstone en Japansk och en Koreansk. Taiwan brukar också vara bra på att hänga på serie-tåget när dom väl gör olika versioner ^^

lilssgu
0

Hos oss är det mulet, ibland blixtrar det och ibland regnar det. Fast det är iofs hur jag gillar det :P Har nån sett på Master's Sun? Är den värd en titt? :}

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Snurrig
0

#175 Ja, absolut värd! Älskar den serien ❤️

Tessan01
0

Här på Gotland är det fint väder iaf, otroligt varmt att sitta i bilen :P

CayKantos
0

#175 inte sett serien men So Ji Sub är ju en fantastisk skådespelare! 😍 Planerar dock att se den snart :D

Instagram

Cireea
0

#175 Har hört att Master's Sun ska vara riktigt bra!

CayKantos
0

Ang Masters Sun, det får mig att tänka lit epå Ghost Whisperer, en icke koreansk serie asså. Jag har bara sett ep 1 nu men verkar helt ok, tror det är en sån serie som blir bättre dess mer man kollar :D So Ji Sub har inte svikit mig än! 😍

Instagram

Tessan01
0

Vad har ni gjort idag?

Cireea
0

#181 Inget speciellt faktiskt förutom att spela League och Legends och umgåtts med min sambo. Han är ledig i helgen så vi passar på att njuta. 🙂Vi ska fortsätta se film också, igår såg vi Transporter så ikväll blir det tvåan.  

Själv då?

CayKantos
0

Ser masters of sun :P Sen ska jag se Oh My Ghost :P

Instagram

Cireea
0

#183 Är den bra? 😃

CayKantos
0

Ja ganska, kunde ha vart lite mer humor för min del, men får sån nostalgia eftersom den påminner mig så mycket om ghost whisperer som jag gillade för många år sen :D So Ji Sub är ju så himla bra oxå! Han absorberar bara sin roll så j*vla bra :PP

Instagram

CayKantos
0

Får ge props till den kvinnliga huvudpersonen oxå, gillade henne inte i ep 1, men hon blev liksom  bättre :P

Instagram

Cireea
0

#185 Oj, är det likt Ghost Whisperer? 😮 Hur mycket likt?

CayKantos
0

Hmm.. Bara typ konceptet, mycket mer romance och "story" i denna serie :)

Instagram

Cireea
0

Ah okej 😃

CayKantos
0

Fick du börjat på Doctors än? :P

Instagram

Cireea
0

#190 Inte än, ska göra det efter helgen 😃

CayKantos
0

Just det, tänkte i helgen :P

Jag ligger sjuk så jag kollar bara extremt mycket på serier just nu… är redan på ep 11 av masters sun😂 bara 6 kvar tror jag :P

Instagram

CayKantos
0

Åhhh…. får ju helt lust att se Oh My Venus igen….😊 Hade hoppats på lite ordentligt kyssande som man ser i Oh My Venus, men nop… Tillbaka till läppar tryckta mot varann…😕

Instagram

CayKantos
0

Blev just färdig med masters sun, och det konstiga r att jag fick j'tta mycket nostalgia och deja vu… Känns som jag har sett vissa scener exakt, några scener som är väldigt lika andra dramas och "karakträrer" som är välgiht lik andra i vissa dramer.. Kändes lite som en sorts medley :P

Men den var helt ok! :D Nu ser jag fram till att se Oh My Venus igen, nog först om några månader eller när jag nu skulle få tid :P

Instagram

Tessan01
0

#182 Åkt båt, bil, och båt igen :P Är äntligen framme hos pappa här i Finland. Hunden ligger kollapsad på golvet, stackarn. Hon gillar nog inte att resa i ca. 24 timmar i denna värmen..

CayKantos
0

Finland, aldrig vart där, hört ni har fina landskap? :D

Instagram

Tessan01
0

#196 Jo, stämmer väl hyfsat bra. Iaf här i söder, inte varit så speciellt höft uppe i landet ^^

Cireea
0

#194 Åh, jag ogillar verkligen när det inte är riktiga kyssar i Kdrama's men det är ju rätt så vanligt tyvärr. 😕 Har inte sett Oh My Venus än, skrev dock upp den nu så jag kommer ihåg den.

CayKantos
0

Ja tyvärr, bara Oh My Venus jag har sett det i, och då kan dom även va lite "dirty" utan att få hela den där, stirra i varans ögon för att sen bli blyga…… Oh My Venus är helt klart värt att kolla, den är rolig och även om den har väldigt mycket romans utför dom det så bra, man känner nästan det är awkward att kolla några gånger 😂

Det känns så oäkta när dom bara "fryser" och trycker läpparna mot varan.. Dom där snabba småkyss som dyker upp då och då i vissa serier förstår man ju, man kan ju f*n inte deepthroatha varje gång😎 Men när dom långa kyssen som avlsuter scener och/eller som ska verka "upphetsande" är bara läppar tryckta mot varann filmat från varendaste sida i typ flera minuter…

Instagram

Cireea
0

#199 Då ska jag absolut se Oh My Venus, gillar när det blir mer äkta. 🙂

hahaha jag säger alltid liknande till min syster. Att en sån där trycka-läpparna-mot-varandra-kyss ska filmas från femton olika håll och gärna flera gånger om. 😃 Fågelperspektiv, från sidan, andra sidan, underifrån, snett bakifrån, snett framifrån, nära, långt ifrån.. 😂

Som tur är har inte kyssarna sååå stor roll i de flesta dramor, så då kan man ju bortse från just dom scenerna. 😉

CayKantos
0

Om du inte är rädd för bloopers, om man kan kalla den det, är detta en typisk scen i oh my venus vart dom har en sån stämning, dom gör det så braaa https://www.youtube.com/watch?v=k6wo3Gw8fd4 Dom är så härliga ihop! Hoppas dom gör flera film och/eller serier ihop :D

Ja, det är sannt, men ändå ska dom filmas så mycket och så länge att det är löjligt 😂

Instagram

Cireea
0

#201 Aaah, nu blev jag sugen på se Oh my Venus 😍

CayKantos
0

#202 Hihi! Javisst! Såg tidligare en presskonferens av dom, visste det liksom var ett budskap bakom serien, och vad det var, men det var väldigt skönt att höra skådespelarna säga det - https://www.youtube.com/watch?v=fR7MmoiI5X8&index=4&list=PLrNVM51ZECifeAbNJEkE1M2EgNR-RqIvw

Instagram

CayKantos
0

Beautiful mind är ute, såg först nu :P https://www.viki.com/tv/25909c-beautiful-mind Ser fram till att kunna börja på den! :D

Instagram

CayKantos
0

Instagram

Cireea
0

#205 Thank you!! 🙂

CayKantos
0

🤗 var så gooood

Instagram

Tessan01
0

Hur är vädret där alla ni bor/är? Här i Södra Finland är det så sjukt varmt, jag smälter bort om jag går utanför ytterdörren… Tycker så synd om hunden som inte kunnat få någon lång promenad än, hon är varm redan inne så hon kan knappt vara ute. :( Får ta en långpromenad i skogen nu på natten / kvällen i hopp om lite svalare väder!

CayKantos
0

Vart ganska varmt idag ja, i Danmark asså :P

Instagram

Cireea
0

Varmt idag .. 😟 Har typ legat på golvet under vår takfläkt hela dagen.

Tessan01
0

#210 Hur hanterar Zica värmen?

Cireea
0

#211 Det är inga problem för henne 🙂Vi tar det lugnt under dagen och kör på längre promenader och lek på morgon /kväll när det är svalare ute. 

Sedan lägger vi is i hennes vatten eller ger henne en isbit att tugga på om det skulle behövas. 🙂 Det uppskattas alltid.

sweetgum
0

EYYY SWEETGUM ÄR TILLBAKA 🥳 😛

Just kidding, jag är nästan tillbaka. Ska få min pappas dator så nu delar jag den med honom. Kan vara inne lite mer nu iaf. Hur är läget vänner!?

Cireea
0

#213 Välkommen tillbakaaa!! 🥳

Det är bra här 😃Själv?

Tessan01
0

#212 Skönt att höra! :) #213 Välkommen! ^^ Kunde varit bättre, mått allmänt dåligt idag. Både fysiskt och psykiskt. Förhoppningsvis bättre imorgon, vill kunna göra något i sommar också. ^^

Cireea
0

VIXX låt Alive från Moorim School är fasen mitt nya jam. Så j*vla bra! 😍
Perfekt låt att skriva till dessutom.

Tessan01
0

#216 Ja, den är bra!

CayKantos
0

Uncontrollably Fond ska snart börja! Undrar om den blir bra, verkar intressant! ^^ https://www.viki.com/tv/28954c-uncontrollably-fond

Instagram

CayKantos
0

DENNA är verkligen något att se fram till! https://www.youtube.com/watch?v=SMzLda9vTTU

Instagram

CayKantos
0

Age of Shadows är oxå ngt värt att hålla ögonen på, en film om rebeller som kommer ut i Augusti :D

Instagram

Snurrig
0

Hah, på tal om Jeonghans hår så går mitt sparande långsamt, det har inte ens växt över öronen ännu. 😕

Men det känns definitivt längre än förut. Mitt första mål är väl att få ner det i höjd med hakan. 😊

Cireea
0

#221 Jag hejar på! 🤗
Förstår att det känns som att tiden sniglar sig fram (och håret också) 😕

Snurrig
0

Du som har långt hår.. blir det lätt tovigt?

//

Borde sova, men är inte trött. Svårt läge. 🤔

Cireea
0

Samma här .. 😐

Snurrig
0

Bara den här veckan, sen får jag semester. Började precis spela ett spel jag spelade mycket förr.. så då lär jag väl vända på dygnen totalt. 😮 Blev inget med Mabinogi.. hann knappt testa så orkade jag inte ens försöka. Skjuter upp det till ännu längre in i framtiden. 😉

Cireea
0

#225 Vad är det du spelar? 😃

Är också expert på att skjuta upp saker så .. 😂

Snurrig
0

#226 Fiesta Online. Från sydkorea faktiskt, tror jag. Gammalt spel som många verkar hata. Det är gratis, men man kan köpa extrasaker. Dyrt som fan, p2w.. Finns en för Europa, och en för Nordamerika. Har konton på båda. EU är helt dött nu, iaf den engelska servern. NA har slagit ihop flera av deras servrar, så man upplever det som rätt många där. Men det lär väl dö ut också..

Cireea
0

#227 Ah, jag känner igen namnet faktiskt men inte spelat det själv! ☝️

CayKantos
0

Gud, mitt hår som växer jobbigt mycket… Du kan få lite 😂

Jobbigt när man färger håret…. men det då syns det oxå hur mycket som växer i rötterna, den fina linjen mellan blå och brun..🤪

Instagram

sweetgum
0

Allt är bra här! Har jobbat en hel del på sista tiden. Haft en bra helg?

Cireea
0

Jag har varit ensam med djuren hela helgen men har sett en del serier och skrivit lite. Så något har jag gjort! 😃

Vad har alla för planer i veckan? Jobbar ni? Lediga?

sweetgum
0

#231 låter rätt mysigt!
Jobbar några dagar.  tittar  en hel del på fotboll nu när det är em. Ska slappa. Känner mig seg i kroppen :/ Vet inte om det är allergi eller en seg förkylning

Cireea
0

#232 Det var faktiskt rätt mysigt även om jag föredrar att ha sambon hemma!😊
 Usch då, vad är det för allergi du har? 😕

Tessan01
0

Har inte gjort så speciellt mycket dom senaste dagarna, gardiner bara varit blä väder (regn och åska)… Inget emot åska eller regn, men migränen från lågtryck är inget jag gillar. 😐

Cireea
0

#234 Vill också ha åska!!

CayKantos
0

Doctors ep 5 är nu ute utan eng sub på dramayou! ^^ Går nog en dag före eng sub kommer på👍

Instagram

Tessan01
0

#235 Haha jag vet 😃 Kom hit så får du känna åskan hur mycket du vill 😎

Cireea
0

Vill ni veta en sak.. vi behöver ett nytt klotterplank! 😮

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer