Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1999 ggr
sweetgum
2016-12-13 12:47

Goblin

TVNs nya drama Goblin, skriven av den hyllade Kim Eun-Sook (Descendants of the sun, The Heirs etc), har fått en fantastisk start så tänkte introducera den till er.

Den handlar om Kim Shin (Gong Yoo) som är en Goblin (finns ingen bra översättning). För länge sedan var han en fantastisk general, men den unga kung (Kim Min-Jae) han tjänade blev avundsjuk och tog hans liv. Kim Shin förvandlas till en Goblin, en odödlig varelse, som straff från gudarna.

I nära nutid räddar han livet på en döende kvinna som är gravid. Den döende kvinnan överlever och föder ett barn som aldrig skulle levt, Ji Eun-Tak (Kim Go-eun). Den liemann (Lee Dong-wook) som skulle tagit deras liv hittar ingen död och får därför problem med försvunna uppdrag. Han börjar leta efter dem. I nutid bor han tillsammans med Kim Shin, mot bådas vilja. eftersom Kim Shins skyddsling hyrt ut ett rum till liemannen.

Eun-tak har förlorat sin mor några år tidigare och är gymnasiestudent, hon lever hos sin moster/faster men blir dåligt behandlad. Hon ser spöken och kallas av dem "the Goblins wife". På sin födelsedag blåser hon ut ljus på sin tårta  och Kim Shin dyker upp framför henne, mot sin vilja.

Jag har sett de 4 episoder som sänts och är väldigt förtjust i den. Rekommenderar att den ses!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Cireea
2016-12-13 13:28
#1

Har själv tänkt skriva ett inlägg om draman men du hann före! 😃
Jag har inte påbörjat den än men den lät väldigt intressant så den ligger högt på min lista över dramor jag ska se.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-12-13 14:23
#2

Haha samma som Cireea. Ligger som nästa drama :3

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Snurrig
2016-12-13 16:38
#3

Skriver ett inlägg här så att jag inte tappar bort den. Vill verkligen se (har velat se en serie där dong-wook är med sedan roommate), men har redan för många oavslutade serier som jag måste se klart först. Men det verkar vara helt i min stil. Älskar "övernaturligt" och sånt. 😊

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

sweetgum
2016-12-14 13:42
#4

#1 😃

Se den! Den börjar starkt!

#3 Gillar du också LDW? Såg honom i mitt första Kdrama och har en svag punkt för honom sedan dess (såklart).

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Snurrig
2016-12-14 16:48
#5

#4 Ja, fast jag har ju egentligen inte sett honom i någon drama ännu. 😊 Har bara sett honom i reality-serien Roommate, men tyckte verkligen om honom där och har länge varit nyfiken på hur han är som skådespelare "på riktigt". Har han en stor roll i den här serien? Så man får se mycket av honom?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

sweetgum
2016-12-14 20:45
#6

#5 Han är en av huvudpersonerna så ja. Han har varit riktigt bra som liemannen och Kim Shins huskompis lol

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Snurrig
2017-04-29 18:38
#7

Jag började se på Goblin, men jag har fortfarande inte sett klart det. MEN JAG ÄLSKAR DET! Okej?! 😃

Dong Wook passar verkligen i rollen som liemannen, och älskar hans förhållande med Sunny! 😍

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

sweetgum
2017-04-29 19:02
#8

Samma här haha. Blev liksom trött och sen föll det bort. Har planer på att se klart den snart

Medarbetare på Sydkorea iFokus

CayKantos
2017-04-30 21:22
#9

Samma här xD

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

lilssgu
2017-05-01 11:54
#10

Vem är kvinnan med rött läppstift och röda kläder i videon? 🙂

Har inte sett Goblin, men Sungjae är i den så 😃

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: