Etiketterserierfilmer
Läst 628 ggr
Cireea
2017-09-21, 17:20

The King Loves

Historiska dramor har alltid funnits men det känns som att det på senare till har blivit ännu vanligare. The King Loves är en historisk drama som handlar om en kronprins under Goyeo dynastin. 

The Kings Loves eller The King in Love som den även kallas visades på MBC mellan den 17 juli och 19 december. Draman har totalt 40 episoder, varje episod är 35 minuter långa. 
Serien producerades av Kimg Sang Hyp och är baserade på Kim Yi Ryungs bok med samma namn; "Wangeun Saranghanda". 

Handling:
Wang Won (Im Siwan) är en kronprins under Goryeo Dynastin som har en extrem lust för makt. Hans barndomsvän Wang Rin (Hong Jong Hyun) är hans allierade och livvakt. 

När dom möter Eun San (Yoona), dottern till en av de rikaste männen i landet, blir de oskiljaktiga vänner. Men när både Won och Rin faller för Eun San, vad händer då med deras ambitioner och vänskap?

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-09-21, 17:56

Blev lite avskräckt när jag läste att serien innehöll 40 (!) episoder, men blev genast lugnare när episoderna bara var 35 minuter långa. 😃 Har hört en del gott om den här så tänker nog ge mig på den så snart jag sett klart Scarlet Heart.

Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2017-09-28, 22:10

35 minuter? Är det verkligen från sydkorea? 😂

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2017-09-28, 22:14

#2 Haha, eller hur 😛 Det verkar dock som att allt fler kör på 35 minuters episoder men satsar på fler istället.

Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen