Det godaste koreanska maten?
Jag är en människa som älskar att äta när jag är ute och reser och idag blev jag riktigt sugen på koreansk mat. Jag tänkte höra med er
vad ni tycker är godast att äta från det koreanska köket?
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
ååååh! 🤤
Jag älskar allt jag ätit hittills och det är lite blandat sådär. Oftast så äts ju samma mat över hela Asien. Såsom nudelwok, Teriyakikyckling, friterat, vårrullar, Ramen och massor av andra rätter.
Några jag ätit är då Ramen, Dakjjim, Mandu och Gimbap. Jag äter ofta på en asiatisk restaurang där det är blandad mat från Asien, sådär typiska rätter som finns överallt och jag kan mer eller mindre aldrig få nog.
Något som jag aldrig ätit tidigare men som jag testade på den här restaurangen var anka och det var fruktansvärt mört och gott. Allra helst vingar var gudomligt gott att knapra på 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Vea <3
Jag har gjort egen Kimchi en gång och blev inte supernöjd xD Lycka till och hoppas ert blir bättre!
Vea <3